جشنواره «غذای سالم» با محوریت به کارگیری حبوبات در وعده های غذایی در مرکز بهداشت مینوشهر برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛با توجه برخی مناسبت های سپری شده همچون هفته غذا، جشنواره غذای سالم با محوریت حبوبات در مرکز بهداشت امام علی مینوشهر برگزار شد.

رئیس مرکز بهداشت خرمشهر در این مراسم، جایگزینی فرهنگ مصرف غذای سالم را هدف اصلی برگزاری این جشنواره اعلام کرد و گفت: روز کودک که همزمانی با هفته ملی غذای نیز داشت بهانه ای شد تا هدفمان که آموزش جایگزینی فرهنگ بد غذایی است را با برگزاری این جشنواره دنبال کنیم.

مهرداد پاریان زیتونی افزود: می توان به جای یک وعده غذای فست فودی و چرب، میلیون ها بشقاب غذای سالم را جایگزین کرد و در اختیار مردم قرار داد که باید به دنبال نهادیه کردن این باور بود.

وی با اشاره به مشکلات دوران سالمندی، عمده دلیل ابتلا به این بیماری ها را رعایت نکردن برخی اصول از جمله تغذیه سالم در دوران پپیش از سالمندی دانست.

رئیس مرکز بهداشت خرمشهر همچنین افزایش طول عمر در برخی کشورها را به دلیل انجام برخی محافظت های فردی دانست و از گنجاندن ورزش و رعایت اصول تغذیه سالم در برنامه روزانه به عنوان مولفه ای سلامتی و طول عمر یاد کرد.

بخشدار و شهردار مینوشهر، مسئول واحد بهداشت روان دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز در این مراسم شرکت داشتند و انواع غذاهای تهیه شده از حبوبات نیز در این جشنواره عرضه که به برگزیدگان هدایایی اهدا شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.