کرمان؛

شایعه پیش‌بینی وقوع زلزله در کرمان

مدتی است که متنی در شبکه های مجازی پخش و باعث رعب و وحشت مردم کرمان شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،مسئول مرکز پژوهشی زلزله دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت:زلزله را با چند پیش لرزه نمی توان پیش بینی کرد، بلکه پیش نشانگرهای زیادی در پیش بینی احتمالی زلزله دخالت دارند.

معاون امور عمرانی و فنی استانداری کرمان این موضوع را شایعه دانست و اعلام کرد: عمر چندانی از تشکیل فضای مجازی در کشور ما نمی گذارد، به این دلیل شایعه پراکنی در این فضا زیاد صورت می گیرد و مردم نباید به این شایعات توجهی داشته باشند.

گفتنی است هیچ کشوری تاکنون نتوانسته است که زلزله را قبل از وقوع پیش بینی کند و تنها حدس و گمان ممکن است زده شود اما پیش بینی وقوع صد درصد زلزله تاکنون امکان پذیر نبوده است.

متن شایعه ای که در فضای مجازی منتشر شده ، به این شرح است: مرکز ژئوفیزیک دانشگاه هاروارد آمریکا وابسته به سازمان ناسا اعلام کرد، میزان پس لرزه های استان کرمان غیرعادی و بیشتر ازحد معمول می باشند، لذا به همه مردم استان کرمان هشدار داد که احتمال وقوع زلزله ای با قدرت 6 الی 8 ریشتر در چند روز آینده وجود دارد و خواستار رعایت تمامی نکات ایمنی وجمع آوری آذوقه توسط مردم شد و استفاده از مکان‌ها ایمن را خواستارشد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بی خیال
۲۰:۱۵ ۱۰ آذر ۱۳۹۶
دوستان اگه قراره بمیریم میمیریم پس راحت توی رختخواب گرمتون بخوابید یه ضرب المثل انگلیسی هست که میگه کسی که برای دار زدن آفریده شده هیچوقت غرق نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
محب
۱۶:۱۹ ۱۰ آذر ۱۳۹۶
لطفا شما بررسي كنيد ايا اين مطلب توسط ناسا مطرح شده يا خير،شما فقط پيش بيني رو رد كردين،قطعا اونها با تجربيات و امكاناتي كه دارن از مسول زلزله دانشگاه باهنر بيشتر ميفهمن. سريعا نميشه اين مسئله رو رد كرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۱۰ آذر ۱۳۹۶
خدا خودش مواظب ما است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۰ آذر ۱۳۹۶
خدا خودش کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۱۰ آذر ۱۳۹۶
واقعا جای تاسفه
آخرین اخبار