چهارمین یادواره سرداران و250 شهید اطلاعات شمالغرب کشور در ارومیه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه معاون هماهنگ کننده قرارگاه حمزه سیدالشهداء در جمع خبرنگاران با اعلام این خبرگفت:این یادواره به منظور نکوداشت یاد وخاطره وجانفشانیهای سرداران و250 شهید اطلاعات دراستانهای آذربایجان غربی و کردستان روز دهم آبانماه در حسینیه ثارالله ارومیه برگزار می شود.

سرتیپ دوم پاسدار حبیب شهسواری افزود:دراین زمینه 505 مصاحبه با خانواده،اقوام درجه یک وهمرزمان این شهدا انجام و20 شهید به عنوان شهدای شاخص انتخاب شده است که سه شهید متعلق به استان کردستان است.

وی خاطرنشان کرد: برای هرکدام از این 20 شهید کتابی تالیف شده است که دراین یادواره 12 عنوان از این کتابها رونمایی خواهد شد.

سرتیپ دوم شهسواری بااعلام اینکه از این 12 کتاب سه کتاب به شهدای استان کردستان مربوط می شود گفت: از زندگینامه این شهدا کتاب جامعی نیز گردآوری شده است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه حمزه سیدالشهداء همچنین به رونمایی از دو پیکره و یادمان شهدای اطلاعات سپاه در شمالغرب کشور یک مورد در پارک ملت ارومیه و یک مورد در استان کردستان اشاره کرد وگفت: : فیلم 100 دقیقه ای درهمین زمینه با مشارکت صدا وسیمای استان تهیه شده است که در استانه برگزاری یادواره پخش خواهد شد.

سرتیپ دوم شهسواری رونمایی از تمبر یادبود شهدای اطلاعات، سخنرانی یکی از فرماندهان عالی‌رتبه لشکری، مداحی کلامی زنجانی و ... برنامه‌های این یادواره عنوان کرد.

وی با اشاره به وجود امنیت پایدار در شمالغرب کشور به رغم ناامنی های گسترده منطقه گفت:این امنیت محصول زحمات وتلاشهای رزمندگان وعصاره خون شهدایی است که با اقتدار وصلابت برای حفظ آن جان برکف نهاده اند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.