پنجمین یادواره شهدای میله مرزی 188 چالدران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اعضاي شوراي تامين شهرستان هاي چالدران و ماكو در پنجمين يادواره شهداي ميله مرزي 188چالدران که با شكوه معنوي سرشار از سوزهاي مادرانه و خواهرانه و دخترانه همگام شده بود

خواهر بسيجي شهيد "ناصر ثريا" در گفتگو با نوای چالدران رساني شهادت را مدال افتخار ملت ايران ياد كرد و گفت: "ناصر" با تقديم خون خود به دشمن نشان داده كه در راه دفاع از تماميت ارضي نظام جمهوري اسلامي ايران تا آخرين نفس آماده ايستادگي است و الان بايد بدانند همه جوانان ايران مانند "ناصر" هستند.

فرزند شهید ستوان یکم "واحد یوسف زاده" نیز از پدر شهید خود به عنوان الگوی کامل خود در زندگی یاد کرد و گفت: پدرم به من یاد داده است در راه دفاع از خاک وطن خود همیشه آماده باشم و من به پدر شهیدم قول داده ام که رهرو راه پرافتخارش باشم.

امام جمعه چالدان نیز در این مراسم ضمن محكوم‌كردن حادثه تروريستي پنچ سال پیش میله مرزی 188چالدران گفت: دشمنان ايران به بن‌بست رسيده‌اند و بر اين اساس دست به اقدامات تروريستي مي‌زنند ولي آنها هنوز ندانسته‌اند كه ملت ايران ملتي شكست ناپذير است.

حجت الاسلام قره داغی افزود: حادثه تروريستي پنچ سال پیش میله مرزی 188 چالدران که منجر به شهادت 5 تن از مرزبانان غیور شد بيانگر عمق دشمني آنان با نظام جمهوري اسلامي، اعتقادات و ارزش‌هاي ملت ايران است.

در ادامه این مراسم اعضای شورای تامین دو شهرستان با حضور در جوار یادمان پنج شهید گلگون کفن هنگ مرزی ماکو چالدران با نثار فاتحه و تقدیم تاج گل ادای احترام نمودند.

قرائت زیارت عاشورا ،مداحی در وصف شهادت ، تجلیل از خانواده معظم 5 شهید و همچنین قرائت دل نوشته ای از طرف فرزند شهیدان از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود.

گفتنی است در 17 مرداد سال 90 در یک حادثه تروریستی 5 تن از مرزبانان غیور هنگ مرزی چالدران – ماکو به صورت ناجوانمردانه ای توسط گروهک تروریستی پژاک به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.