مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت :در زمان بحران منبع اطلاعاتی ما در خصوص اجساد پزشکی قانونی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،شایان فر در بازدید از پزشکی قانونی استان انجام داد اطلاع رسانی سریع، صحیح و شفاف در بحران را از اصول اساسی اولیه دانست و تصریح کرد: در زمان بحران حتی در خصوص کشف جنازه تا اعلام پزشکی قانونی نباید اطلاع رسانی شود و هرگونه گفته ای با مبنای پزشکی قانونی توسط مدیر کل بحران مطرح می شود.

شایان فر یکی از اهداف این بازدید را آشنایی با فعالیت های اجرایی پزشکی قانونی در مواقع بحران و نیز موانع موجود در خدمت رسانی در چنین مواردی اعلام کرد.

در پایان این بازدید مهندس شایان فر ضمن قدر دانی از خدمات ارزنده کل پزشکی قانونی به سختی کار در پزشکی قانونی اشاره کرد و گفت شرایط کار در پزشکی قانونی طاقت فرسا بوده وخصوصا تحمل این شرایط برای خانم های شاغل تحسین بر انگیز است و امیدواریم این خدمات نادیده گرفته نشود و اجر دنیوی و اخروی داشته باشد.

مدیر کل پزشکی قانونی استان هم در این بازدیدآگاه سازی افکار عمومی قبل از وقوع بحران را از ابتدایی ترین اقدامات ضروری دانست و در تبیین آن گفت: باید در خصوص ضرورت معاینه اجساد درپزشکی قانونی اطلاع رسانی شود به عنوان مثال تعیین علت فوت و یا تقدم تاخر در فوت بیش از یک نفر در خانواده از مباحث حقوقی ای هستند که بستگان متوفی در مراحل بعد به آنها نیاز پیدا می کنند ونیاز به نظر پزشکی قانونی قبل از دفن دارد.

دکتر حجازی افزود : از لحاظ دانش و تجهیزات بروز هستیم و با دانش روز دنیا رقابت می کنیم اما از لحاظ فضا ونیرو در تنگنا می باشیم در پزشکی قانونی افراد مسئولیت پذیر هستند و با وجدان کاری کمبود نیرو را پوشش می دهند اما کمبود فضا به گونه ای است که حتی سرخانه سالن تشریح ما نسبت به کشورهای پیشرفته یک به بیست است.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.