سازمان ملل: سال ۲۰۱۶ مرگبارترین سال برای مهاجران خواهد بود

سازمان ملل به تازگی گفته است که سال ۲۰۱۶ برای مهاجران که از دریای مدیترانه برای رسیدن به کشورهای مقصدشان استفاده می‌کنند، مرگبارترین سال خواهد بود.

سازمان ملل: سال ۲۰۱۶ مرگبارترین سال برای مهاجران خواهد بودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،ویلیام اسپلیندر، سخنگوی نمایندگی سازمان ملل در امور مهاجرت گفته است که سال جاری از لحاظ مرگ و میر، بدترین سال بوده است.

او هم‌چنان اظهار داشته که این ریکارد درحالی به ثبت می‌رسد که در سال جاری شمار کمی نسبت به سال گذشته از این مسیر استفاده کرده‌اند.

آقای اسپلیندر گفته است: «سال گذشته حداقل یک میلیون و ۱۵ هزار و ۷۸ نفر از این مسیر عبور کرده‌اند. اما در سال جاری شمار کسانی که تا هنوز از این مسیر عبور کرده‌اند به ۳۲۷ هزار و ۸۰۰ نفر می‌رسد».

اما او می‌گوید که در سال جاری (۲۰۱۶) تا کنون ۳۷۴۰ نفر جان شان در این مسیر از دست داده اند، در حالی‌که آمار تلفات پناه‌جویان در کل سال ۲۰۱۵ از این مسیر، به ۳۷۷۱ نفر می‌رسید.

این رقم تلفات امسال پناه‌جویان درحالی اعلام می‌شود که بیشتر از سه ماه دیگر به پایان سال ۲۰۱۶ باقی مانده و به احتمال زیاد این آمار بالا خواهد رفت.

این مقام سازمان ملل هم‌چنان اضافه می‌کند که احتمال تلف شدن مهاجران، امسال به شکل قابل ملاحظه‌ای بالا رفته است.

سال گذشته از هر ۲۶۹ مهاجر یک تن شان در مسیر راه جان داده اند اما در سال ۲۰۱۶ این رقم از هر ۸۸ نفر به یک نفر رسیده است.

اسپلیندر گفته است که در دریای مدیترانه احتمال مرگ برای مهاجران در مسیر لیبیا تا ایتالیا بسیار بالا است و از هر ۴۷ نفر در این مسیر یک نفر جان می‌دهد.

او اضافه کرده است که عوامل زیادی در افزایش تلفات مهاجران دخیل هستند.

استفاده قاچاق‌بران از کشتی‌های کم‌کیفیت، استقاده از قایق‌های فرسوده شده و بی‌دوام، سفر در جریان آب و هوای خراب؛ از این عوامل خوانده شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار