جهت تأمین نظر شورای نگهبان؛

قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران دائمی شد

نمایندگان برخی از مواد الحاقی لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور اعاده شده از شورای نگهبان را اصلاح کردند.

قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران دائمی شد
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایندگان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 5 آبان ماه) در جریان بررسی لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ای کشور، با اصلاح ماده الحاقی 5 لایحه مذکور موافقت کردند.

به موجب ماده الحاقی 5 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مصوب 1391.10.2 و اصلاحات بعدی آن با اصلاحات زیر دائمی می‌شود.

بر اساس این گزارش اصلاحات بعدی ماده لایحه 5 با پیشنهاد کمیسیون مربوطه حذف شد که در ادامه مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه در توضیح حذف بندهای ماده الحاقی 5 در صحن علنی مجلس گفت: قطعا اصلاحات بعدی قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در برنامه ششم اضافه و یا اینکه در قالب طرحی جامع در مجلس مطرح می‌شود.

نمایندگان در ادامه با 205 رأی موافق، 6 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع بند نخست ماده الحاقی 5 را به تصویب رساندند.

همچنین نمایندگان در ادامه بررسی لایحه مذکور ماده الحاقی 7 را با اصلاح عبارتی به تصویب رساندند.

به موجب الحاقی 7 عبارت «دولت می‌تواند» بعد از عبارت «زیرساخت‌ها» و قبل از کلمه «صندوق» اضافه و عبارت «10 هزار میلیارد ریال از منابع داخلی و» حذف عبارت «خود را» جایگزین کلمه «دولت» شد و عبارت «تشکیل می‌شود» به عبارت «تشکیل خواهد شد» تغییر یافت.

همچنین نمایندگان در ادامه ماده الحاقی 15 لایحه مذکور را به تصویب رساندند.

به موجب ماده الحاقی 15 جمله «دولت مجاز است که اعتبار مورد نیاز را در قالب بودجه‌های سنواتی پیش‌بینی نماید.» جایگزین جمله «دولت بودجه مورد نیاز را در قالب بودجه‌های سنواتی پیش‌بینی می‌کند.» شد.

پیشتر در ماده الحاقی 15 آمده بود؛ به منظور تعمیق ارزش‌ها، باورها و فرهنگ مبتنی بر هویت اسلامی و ترویج سیره و سنت اهل بیت‌(ع) و استفاده بهینه از ظرفیت معنوی شهرهای مقدس قم، مشهد و شیراز و شناسایی دقیق نیازها و مشکلات زائرین، برنامه‌ریزی و تدوین ساز و کارهای لازم جهت ساماندهی امور زائرین و تأمین زیرساخت‌های لازم از طریق حمایت از شهرداری‌ها و بخش‌‌های غیردولتی و توسعه امکانات، فعالیت‌های فرهنگی و خدمات زیارتی در این سه شهر مذهبی و فراهم نمودن زیارت مطلوب و اجرای پروژه‌های زیربنایی، دولت بودجه مورد نیاز را در قالب بودجه‌های سنواتی پیش‌بینی می‌کند.

لاریجانی رئیس جلسه زمانی که حذف ماده الحاقی 5 لایحه احکام دائمی برنامه های توسعه کشور مورد موافقت نمایندگان قرار نگرفت، گفت: با دائمی شدن این قانون امکان ادامه خدمات رسانی به جامعه ایثارگران وجود دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: البته باید این موضوع در برنامه ششم توسعه لحاظ شود یا در طرح یا لایحه دیگری نیز بیان شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار