حضور مردم در اجتماع عظیم حسینی که در سامانه سماحثبت نام کرده اند تا این لحظه برای سه هزار و 922 نفر از آنها روادید صادر شده است.

به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ، مدیر حج زیارت در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار باشگاه اعلام کرد ، سامانه سماح تنها مرجع رسمي ثبت نام و صدور رواديد اربعين است اظهار کرد: همه زائران اربعین حسینی باید جهت اعزام در این سامانه ثبت نام کنند.
 
حسین فعال با تصریح اینکه پیش بینی های لازم در این سامانه انجام شده است گفت: این سامانه در راستای تسهیل در روند صدور ویزا و اعزام زائران اربعین و ساماندهی و برنامه ریزی عزیمت آنها به نقاط مرزی کشور جهت حضور در مراسم پیاده روی اربعین حسینی راه اندازی شده است.
 
مدیر حج و زیارت گیلان ادامه داد: این سامانه ضمن اینکه امکان ثبت نام انفرادی و گروهی را در قالب گروه های 3 تا 50 نفره فراهم می کند، هزینه های ارزی به صورت ریالی را از طریق کارت بانکی و بصورت سیستمی انجام می دهد.
 
وی با اشاره به راه اندازی دفتر کنسولی عراق در رشت با تلاش های استاندار و سازمان حج و زیارت استان اظهار کرد: امسال برای نخستین بار دفتر كنسولی موقت در رشت به منظور تسهيل در امر صدور رواديد ایجاد شده است که علاوه بر گیلان صدور روادید برای استان های زنجان، قزوین و احتمالا اردبیل را هم انجام خواهد داد.
 
فعال از زائران حسینی خواست تا با توجه به زمان باقی مانده نسبت به ثبت نام خود(حتی الامکان به صورت گروهی) اقدام کرده و اين کار را به دقايق پايانی به دلیل ازدحام جمعیت موكول نكنند.
 
وی در ادامه به پوشش بیمه ایی زائران اربعین حسینی در سامانه سماح اشاره کرد و افزود: پوشش بیمه ای و خدمات درمانی هلال احمر در داخل و خارج از کشور در ایام اربعین شامل زائرانی است که در سامانه سماح ثبت نام کرده و 25 هزار تومان شامل 18 هزار و 800 جهت بیمه و 6 هزار و 200 جهت هلال احمر پرداخت کرده اند.
 
فعال افزود: کلیه زائرانی که در سامانه سماح  ثبت نام و از این طریق اعزام می شوند از پوشش بیمه ای کامل با سقف تعهد بیمه به مبلغ 192 میلیون تومان توسط بیمه دانا برخوردار هستند.
 
وی با اشاره به فعالیت شرکت های غیر مجاز در این ایام جهت جذب مشتری با تبلیغاتی چون بیمه ارزان و سایر برای اعزام به پیاده روی اربعین حسینی تاکید کرد: متقاضیان سفر به عتبات عالیات مراقب فریب شرکت های غیرمجاز در سفر به اربعین بوده و سراغ دلالها نروند بلکه تنها از طریق سایت رسمی جهت ثبت نام استفاده کنند.
 
مدیر حج و زیارت گیلان تصریح کرد: این شرکت ها در ظاهر قیمت های پائین تری برای بیمه و سایر تسهیلات ارائه می کنند اما هیچگونه تعهدی به زائران نخواهند داشت.
 
وی با بیان اینکه سال گذشته 18 هزار نفر از گیلان به پیاده روی اربعین حسینی اعزام شدند در حالیکه تنها هفت هزار و 500 نفر در سامانه ثبت نام کرده بودند اذعان کرد: پیش بینی می شود امسال 20 هزار گیلانی به همایش اربعین حسینی اعزام شوند که همه باید از طریق سامان samah.haj.ir اقدام کنند.
 
فعال،  24 آبان را آخرین مهلت جهت ثبت نام در سامانه سماح اعلام و خاطرنشان کرد: تمام پرداخت‌ ها از جمله پرداخت هزینه گذرنامه، بیمه و درمان به صورت اینترنتی انجام می شود که هزینه ویزا در سال جاری برای سفر به عراق 40 و هزینه بیمه و خدمات درمانی بابت هر نفر 25 هزار ریال و حق الزحمه کارگزاری یکصد هزار ریال در نظر گرفته شده است.
 
وی با اشاره به تقسیم‌ بندی‌ های صورت گرفته درباره خروج زائران از مرزها، تاکید کرد: زائران گیلانی جهت تشرف زمینی به کربلای معلی باید به مرز مهران بروند.


انتهای پیام/ی
برچسب ها: زیارت ، سفر ، کربلا ، ثبت نام ، رشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.