مراسم کهن نخل گردانی همزمان با عاشورای حسینی در خمین و نراق استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛ عزاداران زادگاه امام خمینی ره  و شهر نراق از توابع شهرستان دلیجان هر سال با نمایش و حمل تابوت نمادین امام حسین ع و  شهیدای کربلا در آیین عزاداری ماه محرم و عاشورای حسینی خاطرات رنج و مصائب سالار شهیدان را بازسازی می کنند.

عزاداران شهرهای  خمین و نراق با اجرای مناسک آیینی نخل گردانی و تشییع پیکر مقدس سید الشهدا در روز عاشورا ارادت قلبی خود را به سالار شهیدان و یاران با وفایش نشان دادند و یاد شهدای کربلا را گرامی داشتند. 

مقدمات برگزاری آیین نخل گردانی از اولین روز ماه محرم در خمین با نخل بندی در امامزاده ابوطالب خمین آغاز می شود و حاجت مندان از مناطق مختلف استان مرکزی و شهرهای همجوار به امامزاده می آیند و نخل را با پارچه های سیاه و سبز آذین بندی می کنند. 

در صبح روز عاشورا نخل از امامزاده شاهزاده ابوطالب به سمت میدان 15 خرداد حرکت داده می شود و پس از توقف سه ساعته در این میدان مردم زادگاه امام راحل (ره) با عبور از زیر این نخل،از امام حسین (ع) حاجت می طلبند و برای سلامتی خود و بستگانشان دعا می کنند. 

این نخل با حضور هیات های سینه زن ازمیدان 15 خرداد به سمت میدان عاشورای خمین حرکت داده می شود و در ظهر عاشورا بعد از اقامه نماز جماعت، عزاداران نخل را از میدان عاشورا به سمت آشیانه خود در شاهزاده ابوطالب برگرداندند. 

در شام غریبان نیز مردم خمین شمع به دست به امامزاده ابوطالب می روند و تا صبح در کنار نخل به سینه زنی و عزاداری می پردازند.  شهروندان عزادار نراق نیز با اجرای مناسک آیینی نخل گردانی، ارادت قلبی و شفیتگی به امام حسین(ع) را به تصویر کشیدند. 



انتهای پیام /ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.