بندرعباس؛

وقوع یک هشتم زلزله های بالای سه ریشتر کشور در هرمزگان

جاسم جادری استاندار هرمزگان گفت: یک هشتم زلزله های بالای سه ریشتر کشور در استان هرمزگان رخ می دهد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، وی در دومین نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران هرمزگان افزود: وقوع این زلزله ها و وقوع بلاهای طبیعی دیگر در استان از عوامل بحران خیز بودن هرمزگان است.
جادری گفت: مطالعات نشان می دهد وقوع بلایای طبیعی در فصل های پاییز و زمستان بیشتر است و مسئولین اداره ها و دستگاه های استان باید آماده مقابله با بحران های احتمالی باشند.
وی افزود : اداره کل هواشناسی استان باید بروزترین پیش بینی ها و هشدارها درباره بارندگی ها و سیلاب ها را در اختیار مسئولین قرار دهد و فرمانداران شهرستان ها نیز باید به موقع به مردم اطلاع رسانی کنند.
جادری گفت: جهادکشاورزی استان نیز بایدبرای مقابله با سرمازدگی محصولات کشاورزی به کشاورزان استان هشدار بدهد.
وی افزود: شهرداری ها و دهیاری ها، ادراه کل راه و شهرسازی، حمل و نقل و پایانه ها نیز باید از هم اکنون تدابیر لازم برای پاک سازی معابر شهری و روستایی و جاده های استان بیاندیشند تا آب راهه ها و مسیل های استان در مواقع بارندگی با انسداد و آبگرفتگی مواجه نشوند.
جادری گفت: هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی، نیروهای انتظامی و نظامی، شرکت پخش فراورده های نفتی، شرکت توزیع برق و برق منطقه ای نیز برای مقابله با پیامدهای بلایای طبیعی و حوادث غیر مترقبه در استان آماده باشند.
وی افزود: مانور مقابله با زلزله در مدارس استان امسال 15 آذر ماه با مشارکت دستگاه های مرتبط برگزار می شود.
انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار