مشهد؛

مسؤولان سه‌شنبه‌های بدون خودرو را جدی بگیرند

عضو شورای اسلامی مشهد گفت: شایسته نیست مشهد با این مساحت فضای سبز و امکانات ورزشی در ردیف شهرهای آلوده کشور باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محمد آصفی بابیان این‌که فضای ورزشی را فضایی نورانی و مهم می‌بینم، افزود: امروز وقتی یک غیر مشهدی که سال‌های دور به مشهد آمده، وارد شهر می‌شود، متوجه تفاوت‌های به وجود آمده در مشهد به لحاظ مبلمان شهری، محیط‌زیست شهری، فضای تفریحی، ورزشی و سیمای شهری می‌شود.

وی بابیان این‌که باید از مدیران، مهندسان و کارشناسانی که باعث شدند ما به شهر خود افتخار کنیم، تقدیر کرد، ادامه داد: شورای اسلامی چهارم به‌صورت ویژه به مناطق حاشیه شهر و مناطق کم برخوردار توجه کرد که حاصل این توجه، ایجاد تحولات چشمگیری در این مناطق بود؛ با به بهره‌برداری رسیدن پروژه‌های در حال ساخت در این مناطق، در آینده نزدیک شاهد تحولات گسترده‌تری نیز خواهیم بود.

توجه شورای شهر و شهرداری به حوزه ورزش شهروندی

عضو شورای اسلامی شهر مشهد به اهتمام شورای چهارم در توجه به ورزش شهروندی اشاره و عنوان کرد: در ابتدای تشکیل شورای چهارم، کارگروه ورزش شورای شهر فعال شد که به جرأت می‌توان گفت تنها کارگروه فعال است که جلسات آن به‌طور مستمر تشکیل‌شده و مطالبات مردم را پیگیری کرده است.

وی بابیان این‌که اختصاص یک‌پنجم اعتبار سال 95 معاونت فرهنگی و اجتماعی به حوزه ورزش، از توجه ویژه به مقوله ورزش حکایت دارد، خاطرنشان کرد: از حدود 107 میلیارد تومان اعتبار سال 95 معاونت فرهنگی و اجتماعی، حدود 21 میلیارد تومان آن در حوزه ورزش و عمدتاً در حوزه زیرساخت‌های ورزشی تخصیص‌یافته است.

وی افزود: حوزه فرهنگی، اجتماعی و زیارت شهرداری مشهد حوزه بسیار وسیعی است که ده‌ها برنامه و پروژه در این سه بخش در حال اقدام است، این سطح هزینه کرد در حوزه تربیت‌بدنی نشان از توجه ویژه شورای شهر به مقوله ورزش دارد.

حتی 30 دقیقه از زمان سالن های ورزشی نباید خالی باشد

نایب‌رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد گفت: امروز در شرایطی می‌توانیم میزبان خوب و مؤثری برای حدود 30 میلیون زائر داخلی و خارجی باشیم که شهروندانی با نشاط، با حسن خلق، آماده خدمت همه‌جانبه به لحاظ شرایط روحی، روانی و جسمی به زائران علی بن موسی‌الرضا (علیه‌السلام) داشته باشیم؛ اگر همین یک نگاه را داشته باشیم و برای همین یک نگاه برنامه‌ریزی کنیم، می‌توانیم بهترین میزبانی را ارائه کنیم.

وی، تمام فضای ورزشی شهری را متعلق به شهروندان دانست و تأکید کرد: اگر حتی نیم ساعت از زمان فعالیت سالن‌های ورزشی که با هزینه همین مردم ساخته‌شده، خالی باشد، فردای قیامت باید پاسخگو باشیم؛ باید زمینه بهره‌مندی همه جامعه از فضاهای ورزشی ایجاد شود.

برخی مسؤولان فکر می کنند آمار فردوس ها شوخی است

آصفی خاطرنشان کرد: امروز هیچ بهانه‌ای برای ورزش نکردن وجود ندارد، چیزی حدود 600 پارک در سطح شهر وجود دارد که در این پارک‌ها بدون هیچ دغدغه می‌توان ورزش کرد، پارک‌های خوبی ویژه بانوان ساخته‌شده که باید گسترش پیدا کند؛ نه مردم و نه مسؤولین هیچ بهانه‌ای برای توجه نکردن به ورزش ندارند.

مسؤولان سه‌شنبه‌های بدون خودرو را جدی بگیرند

وی با تأکید بر لزوم توجه به محیط‌زیست شهری، خاطرنشان کرد: مسؤولان سه‌شنبه‌های بدون خودرو را جدی بگیرند، متأسفانه هنوز برخی مسؤولان فکر می‌کنند آمار فردوس‌ها و بیمارستان‌های ما شوخی است؛ شایسته نیست مشهد با این مساحت فضای سبز و امکانات ورزشی در ردیف شهرهای آلوده کشور باشد.

نایب‌رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی مشهد اضافه کرد: به نمایندگی از مردم مطالبه می‌کنیم که مسؤولان برنامه‌ریزی کنند تا در مواردی نیز با صدور دستورات حاکمیتی، شاهد حضور این حجم از وسایط نقلیه شخصی در شهر نباشیم.

وی افزود: باید شرایطی فراهم شود تا مردم بتوانند به‌راحتی از دوچرخه و حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند؛ ما به‌عنوان نماینده مردم در شورای شهر باید پیگیری کنیم سرانه حمل‌ونقل عمومی را گسترش دهیم تا اگر روزی مردم خواستند از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند، در انتظار نمانند.

مراسم رونمایی از 50 مجموعه تجهیزات بدن‌سازی پارکی برای نصب در معابر سطح شهر و پارک‌ها با حضور مسؤولان و خانواده شهدا در سالن ورزشی بهشت برگزار شد.

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.