اردبیل؛

حذف 26 نقطه حادثه‌خیز در محورهای اردبیل

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت:‌ تاکنون ۴۸ نقطه حادثه‌خیز در محورهای استان شناسایی شده که از این تعداد ۲۲ نقطه رفع حادثه شده و ۲۶ نقطه دیگر در حال حذف شدن است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ خلیل محبت‌خواه در دیدار با فرماندار شهرستان بیله‌سوار اظهار داشت: ایجاد مناطق آزاد، نیازمند راههای مواصلاتی مناسب برای انتقال کالا به مناطق دیگر کشور است که با توجه به مطرح شدن منطقه مغان برای ایجاد منطقه آزاد‌راه‌های مواصلاتی شهرستان بیله‌سوار باید آماده این امر باشد.

وی افزود: مناطق شمالی استان اردبیل به دلیل داشتن مرز مشترک با آذربایجان و پایانه مرزی بیله‌سوار و امکان توسعه پس از ایجاد مناطق آزاد، نیازمند راههای مواصلاتی مناسب برای انتقال کالا به مناطق دیگر کشور هستند و در این زمینه تلاش و اهتمام ویژه‌ای داریم.

محبت‌خواه تصریح کرد: بدون تردید، محور گرمی به بیله‌سوار یکی از اصلی‌ترین راههای مواصلاتی استان و راه ارتباطی کشور ایران به جمهوری آذربایجان به شمار می‌­آید که بهسازی و روکش آسفالت در این محور، به واسطه افزایش کیفیت سطح سواره‌رو و تسهیل تردد وسایط نقلیه می‌­تواند سهم به سزایی را در افزایش ایمنی و افزایش ترانزیت عبوری این محور به همراه داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: از مجموع 56 کیلومتر از این محور، عملیات بهسازی و روکش در22 کیلومتر به اتمام رسیده و 34 کیلومتر باقیمانده، نیاز مبرم به بهسازی و روکش آسفالت داشته و هزینه­ مورد نیاز برای اتمام عملیات بهسازی و روکش آسفالت این محور 120 میلیارد ریال است.

وی گفت: تلاش و جدیت بر این است تا با تامین اعتبارات مورد نیاز بتوانیم عملیات عمرانی در این مسیر را به پایان رسانده و این محور را که تاثیر به سزایی در توسعه استان به ویژه در حوزه مبادلات ایفا می‌کند را تکمیل کنیم که انتظار می‌رود در این زمینه مسئولان مربوطه همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به شناسایی نقاط حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان اظهار کرد: تاکنون 48 نقطه حادثه‌خیز در سطح استان شناسایی شده که از این تعداد 22 نقطه رفع حادثه شده و 26 نقطه دیگر در دست کار که برای رفع تمامی نقاط حادثه‌خیز استان نیازمند 840 میلیارد ریال اعتبار هستیم.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، حذف ، نقاط ، حادثه خیز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.