رئيس پليس فتاي استان سمنان اعلام کرد:

برداشت غیر مجاز بانکی در پی اعتماد و عدم رعایت نکات ایمنی

رئيس پليس فتاي استان سمنان گفت: در پرونده‌ای که در پلیس فتای استان سمنان تشکیل گردید شاهد این بودیم که برادری از حساب بانکی خواهرش برداشت غیر مجاز داشته است.

برداشت غیر مجاز بانکی در پی اعتماد و عدم رعایت نکات ایمنی
به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ ‌سيدعلي ميراحمدي در توضیحات این پرونده تصریح کرد: خانمي اهل سمنان و ساكن "سوئد" كه مدتي است براي ديدار بستگانش به ايران آمده، با مراجعه به پليس فتا از برداشت غيرقانوني مبلغ 76 ميليون ريال از حساب بانكي‌‌اش‌ خبر داد و اعلام شكايت كرد.

وی افزود: شاكي 69 ساله اين پرونده مدعي بود كه اين مبلغ به صورت اينترنتي از حساب بانكي وي خارج شده كه رسيدگي سريع به موضوع در دستور كار ماموران پليس فتا قرار گرفت.

سرهنگ ميراحمدي به شناسايي فردي 47 ساله كه مبلغ مورد نظر يكجا به حسابش واريز شده بود، اشاره و خاطرنشان‌كرد: با هماهنگي قاضي پرونده متهم به پليس فتا دعوت شد.

به گفته اين مسئول انتظامي، در بررسي كامل‌تر موضوع مشخص شد، متهم 47 ساله برادر شاكي است و در زماني كه خواهرش بيمار شده و در بيمارستان سمنان بستري بوده است، براي تسويه حساب بيمارستان كارت بانكي شاكي و رمز آن را در اختيار مي‌گيرد.

سرهنگ ميراحمدي انگيزه اين سارق اينترنتي را مشكلات مالي عنوان نمود و ادامه‌داد: متهم از اين فرصت استفاده كرده و با تعيين رمز دوم، پس از مدتي مبلغ 76 ميليون ريال از حساب بانكي شاكي برداشت مي‌كند.

رئيس پليس فتاي استان سمنان با بیان این‌که اطمینان و اعتماد به دیگران و عدم رعایت موارد ساده ایمنی باعث وقوع چنین جرائمی است به عموم شهروندان توصيه كرد: كارت و اطلاعات بانكي خود را در اختيار ديگران قرار ندهيد و در صورت اجبار سریعا بعد از دریافت کارت حتما رمز اول و دوم آن را تغییر دهید.

وی ادامه داد: تغییر دوره‌ای رمز بانکی یک ضرورت است که متاسفانه بسیاری از شهروندان فراموش می‌کنند ضمن آن‌که در خریدهای خود برای پرداخت مبلغ خرید کارت را در اختیار فروشندگان گذشته و رمز آن را نیز اعلام می‌نمایند.

سرهنگ میر احمدی تاکید‌کرد: به هیچ عنوان برای پرداخت مبلغ خرید کارت را در اختیار فروشندگان نگذارید و حتما خود رمز بانکی را وارد نمائید.
منبع:  پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار