به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه‌های مختلف کشور از جمله کسب‌وکار، جوان، خراسان، تفاهم، شهروند و... نگاهی به سوژه‌های روز فضای مجازی داشته‌اند که  مهم‌ترین آن ها را در بسته‌ای برای شما آماده کرده‌ایم و به نظر شما مخاطبان می‌رسانیم.
در ادامه تعدادی از این مطالب را مشاهده می‌کنید.

روزنامه ابتکار: مدیر کل ثبت احوال استان تهران گفت: زمینه سازی شناسایی افراد در فضای مجازی که اکنون به شدت نیاز به وجود آن احساس می شود از طریق کارت هوشمند ملی میسر خواهد شد. به گزارش فارس، محمدمهدی اعایی در رابطه با تعویض کارت هوشمند ملی ، گفت: کارت هوشمند ملی در اختیار مردم قرار می گیرد چرا که اصلی ترین سند شناسایی و هویت ملی ایرانیان خواهد بود و زمینه های مختلف شناسایی که ازم است کامل تر از اسناد هویتی فعلی باشد را به خود اختصاص خواهد داد.وی ادامه داد: زمینه سازی شناسایی افراد در فضای مجازی که اکنون به شدت احساس می شود از طریق کارت هوشمند ملی میسر خواهد شد.اعایی ادامه داد: تفاوتی میان صدور کارت هوشمند ملی در استان تهران با سایر استان ها وجود ندارد و اطاعات پایه ای در جهت شناسایی افراد در این کارت ها ثبت می شود و کلیدی برای ورود به شبکه های مختلف دیگر است.

ایران کیهانمدیر کل ثبت احوال استان تهران گفت: زمینه سازی شناسایی افراد در فضای مجازی که اکنون به شدت نیاز به وجود آن احساس می شود از طریق کارت هوشمند ملی میسر خواهد شد. به گزارش فارس، محمدمهدی اعایی دررابطه با تعویض کارت هوشمند ملی ، گفت: کارت هوشمند ملی در اختیار مردم قرار می گیرد چرا که اصلی ترین سند شناسایی و هویت ملی ایرانیان خواهد بود و زمینه های مختلف شناسایی که ازم است کامل تر از اسناد هویتیفعلی باشد را به خود اختصاص خواهد داد.وی ادامه داد: زمینه سازی شناسایی افراد در فضای مجازی که اکنون به شدت احساس می شود از طریق کارت هوشمند ملی میسر خواهد شد.اعایی ادامه داد: تفاوتی میان صدور کارتهوشمند ملی در استان تهران با سایر استان ها وجود ندارد و اطاعات پایه ای در جهت شناسایی افراد در این کارت ها ثبت می شود و کلیدی برای ورود به شبکه های مختلف دیگر است



روزنامه  ابتکار: دیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با تایید بروز اختااتی در اینترنت تهران رخ داده بود، این موضوع را مربوط به مشکل فنی در برخی قسمت های این شرکت دانست. به گزارش ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی صبح دیروز در قالب همایش نکوداشت هفته پدافند غیرعامل به ارائه توضیحاتی درباره امنیت زیرساخت های ارتباطی کشور پرداخت. وی در بخشی دیگر از صحبت های خود عنوان کرد: دو روز گذشته شاهد بودیم مشکلی در ST2 رخ داده و حدود 60 درصد ظرفیت اینترنت کشور در تهران از مدار خارج شد. معاون وزیر ارتباطات با بیان این که این اتفاق در بخش پاور یکی از شبکه ها رخ داده و مرکز انقاب را از دسترس خارج کرده بود، اظهار کرد: البته با توجه به اختال در هیچ یک از استان های دیگر کشور مشکلی در دسترسی ایجاد نشد، در صورتی که شاید اگر چنین اتفاقی در سال گذشته رخ می داد شاید 90 درصد ارتباطات کشور از دست می رفت. آذری جهرمی با تاکید بر این که این اختاات در مدت زمانی حدود 25 دقیقهبرطرف شده و شبکه به پایداری ازم رسیده، ادامه داد: با این وجود همچنان باید برای ارتقاء پایداری زیرساخت های خود تاش داشته باشیم.


دیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با تایید بروز اختااتی در اینترنتتهران رخ داده بود، این موضوع را مربوط به مشکل فنی در برخی قسمت هایاین شرکت دانست.به گزارش ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی صبح دیروز در قالب همایش نکوداشتهفته پدافند غیرعامل به ارائه توضیحاتی درباره امنیت زیرساخت های ارتباطی کشورپرداخت. وی در بخشی دیگر از صحبت های خود عنوان کرد: دو روز گذشته شاهدبودیم مشکلی در ST2 رخ داده و حدود 60 درصد ظرفیت اینترنت کشور در تهراناز مدار خارج شد.معاون وزیر ارتباطات با بیان این که این اتفاق در بخش پاور یکی از شبکه ها رخ دادهو مرکز انقاب را از دسترس خارج کرده بود، اظهار کرد: البته با توجه به اختال درهیچ یک از استان های دیگر کشور مشکلی در دسترسی ایجاد نشد، در صورتی کهشاید اگر چنین اتفاقی در سال گذشته رخ می داد شاید 90 درصد ارتباطات کشور ازدست می رفت.آذری جهرمی با تاکید بر این که این اختاات در مدت زمانی حدود 25 دقیقهبرطرف شده و شبکه به پایداری ازم رسیده، ادامه داد: با این وجود همچنان باید برایارتقاء پایداری زیرساخت های خود تاش داشته باشیم



روزنامه اطلاعات: ضـــد بدافزار(آنتى ويروس) بومى براى پدافند اطلاعات ملى در شـــبكه اينترنت با نام "پادويش" ديروز با حضـــور وزيرارتباطات
و فناورى اطلاعات و رئيس ســـازمان پدافند غيرعامل در تهران رونمايى شد. محمد خوانسارى رئيس پژوهشگاه فناورى اطلاعات و ارتباطات (مركز تحقيقات مخابرات) در مراسم رونمايى از اين ضد بد افزار گفت: تمامى نرم افزارهاى اين چنينى در دنيا بايد چند سال دوره تكامل را طى كنند كه اين نرم افزار هم از حدود 3 سال پيش اين مراحل را پشت سر گذاشته است.
وى گفـــت: در اين مدت اين نرم افزار با سيستم عاملهاى جديد از جمله ويندوز نسخه 10 و آخرين نســـخههاى اندرويد تطبيق پيداکرده است.
خوانســـارى گفت: هم اكنون 200 هزار نســـخه خانگى، 70 هزار نسخه سازمانى و 200 هزار نســـخه اندرويد از اين محصول در دســـت استفاده است و همين امر باعث شده كـــه اكنون بتوانيم اين محصول را به عنوان را به عنوان نسخه نهايى تكامل يافته ضد بدافزار بومى براى اعلام عموم و بهرهبردارى در سطح ملى اعلام كنيم. بـــه گفته وى، اين محصول در بازارهاى همسايه و كشورهاى آفريقايى به فروش رفته و
داراى نمايندگى فروش است.
ســـردار سرتيپ غلامرضا جلالى رئيس ســـازمان پدافند غيرعامل هم در اين مراسم با اشاره به اينكه افق جديدى از ارتش هاى نظامى در فضاى ســـايبرى بـــه وجود آمده و حوزه فناورى اطلاعات را از بخشى فرعى به حوزهاى اصلى تبديل كرده اســـت، گفت: آمريكايى ها در اين حوزه فرمانده فضاى سايبرى منصوب کرده اند.


ضـــد بدافزار(آنتى ويروس) بومى براىپدافند اطلاعات ملى در شـــبكه اينترنت با نام



روزنامه تعادل: چندي پيش مديرعامل پست خبر داد كه شركت هايي كه تمايل به فعاليت در تجارت الكترونيك دارند از اين پس بايد نماد اعتماد را از شركت پست دريافت كنند. نمادي كه متولي قبلي آن مركز توسعه تجارت الكترونيكي وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت بود. حال در شرايطي كه شركت هاي فعال در تجارت الكترونيك بايد اين نماد را دريافت كنند خبر مي رسد كه اين شركت ها علاوه بر دريافت اين نماد بايد لينك شكايت را نيز در سايت يا اپليكيشني كه طراحي كرده اند قرار دهند و اين مهم را رييس مركز تشخيص و پيشگيري پليس فتا اعام كرده است. ن زمينه جلوگيري كند. در اين خصوص رييس مركز تشخيص و پيشگيري پليس فتا ايجاد لينك رسيدگي به شكايات و اخذ نماد اعتماد الكترونيك را از الزامات فعاليت سايت ها و اپليكيشن هاي تبليغاتي برشمرد. سرهنگ سعيد نيك نفس با بيان اينكه نخستين و ضروري ترين كار براي كسب وكارهاي اينترنتي خصوصا سايت ها و اپليكيشن هاي آگهي نامه اينترنتي دريافت نماد اعتماد الكترونيك است، گفت: هر كاربري كه بخواهد در فضاي سايبر كسب وكاري راه اندازي كند در گام اول بايد به دنبال دريافت نماد اعتماد الكترونيك باشد. 

ضـــد بدافزار(آنتى ويروس) بومى براىپدافند اطلاعات ملى در شـــبكه اينترنت با نام



روزنامه تعادل:  صرف هزينه در حوزه فناوري اطاعات در سطح جهان در سال ۲۰۱۷ به 5.3 تريليون دار افزايش خواهد يافت كه نسبت به سال ۲۰۱۶ حدود 9.۲ درصد افزايش نشان مي دهد. يافته هاي موسسه تحقيقاتي گارتنر نشان مي دهد درحالي كه رشد اين هزينه در سال ۲۰۱۶ نسبت به سال ۲۰۱5 منفي 3.۰ بوده در سال آينده شاهد جهش قابل توجهي در بخش مذكور خواهيم بود.
خروج بريتانيا از اتحاديه اروپا و سردرگمي هاي مالي و اقتصادي پس از آن يكي از عوامل اصلي كاهش صرف هزينه در حوزه فناوري اطاعات در سال ۲۰۱۶ بوده اما پس از آن شرايط درحال عادي شدن است. گارتنر معتقد است، صرف هزينه براي خريد نرم افزار در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به ترتيب ۶ و ۲.۷درصد افزايش مي يابد و ارزش آن به ترتيب به 333و 35۷ميليارد دار مي رسد

روزنامه ها از فضای مجازی چه می گویند؛


روزنامه تعادل: طي يك پژوهش جديدكه محققان با استفاده از عينك گوگل براي رديابي نگاه افراد انجام دادند، مشخص شد كه افراد ثروتمند نسبت به افرادي كه از نظر اجتماعي در طبقه پايين تري قرار دارند كمتر به ديگران نگاه مي كنند. محققان اين پژوهش مي گويند، اين يافته ها نشان مي دهد كه طبقه اجتماعي افراد بر ميزان توجه شان به اطراف و ديگران تاثير دارد. آنها تاكيد كردند كه براي يافتن دليل اينكه چرا افراد ثروتمند كمتر به ديگران نگاه مي كنند، نيازمند انجام تحقيقات بيشتري هستيم. اما يك دليل كه درحال حاضر مي تواند اين امر را توجيه كند، اين است افرادي كه در طبقات اجتماعي بااتر قرار دارند نسبت به ديگر انسان ها داراي »ارتباط انگيزشي« كمتري هستند. ارتباط انگيزشي يك اصطاح در روانشناسي است كه نشان دهنده ميزان توجه يك فرد به يك چيز يا يك فرد ديگر است. از آنجا كه مدت زمان نگاه و توجه يك فرد به چيزي نشان دهنده ميزان اهميت آن موضوع براي فرد است، يافته هاي اين پژوهش نشان مي دهد كه طبقات اجتماعي در اين ميزان اهميت، نقش بسزايي دارند در اين پژوهش محققان از ۶۱ فرد خواستند تا عينك گوگل را استفاده كرده و در شهر نيويورك قدم بزنند. عينك گوگل داراي يك دوربين ويديويي در نزديكي چشم راست بوده كه تمام چيزهايي كه توسط كاربر مشاهده مي شود را به صورت ويديو ضبط مي كند.

روزنامه ها از فضای مجازی چه می گویند؛



روزنامه کسب وکار: وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از كاهش تعرفه اينترنت دانشگاهها با هدف تسريع در راه اندازي شبكه علمي كشور خبر داد. محمود واعظي در نشســت كنترل پروژه شبكه ملي اطلاعات گفت: با توجه به اهميت توليد محتوا در شبكه ملي اطلاعات از سوي مركزهاي دانشگاهي، با درخواست وزير علوم، تحقيقات و فناوري و رئيسان دانشگاهها براي كاهش تعرفه اينترنت اين مركزها موافقت شــد. واعظي افزود: سرويس اينترنت از طريق شبكه علمي با تخفيف قابل توجهي به دانشــگاهها ارائه ميشــود. وي سازمان پژوهشهاي علمي و صنعتي ايران را مسئول اجراي اين تصميم معرفي و اضافه كرد: دانشگاهها ميتوانند با برقراري ارتباطات با اين سازمان، مراحل اتصال خود به شبكه علمي را تسريع كنند. اين مسئول هدف از اين اقدام را ايجاد انگيزه در دانشگاهها براي اتصال به شبكه ملي اطلاعات دانست و بر ضرورت راه اندازي سريعتر شبكه علمي كشور به عنوان يكي از زير پروژههاي مهم شبكه ملي اطالعات تاكيد كرد. وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات ابراز اميدواري كرد كه در مرحله دوم شبكه ملي اطلاعات بهره برداري قابل قبولي از شبكه علمي كشور صورت گيرد. 

روزنامه ها از فضای مجازی چه می گویند؛


روزنامه کسب و کار: گفته ميشود سامسونگ در برنامه جديد خود براي حفظ خريداران گلكسي نوت 7 قصد دارد گلكسي اس 8 را به صورت رايگان در اختيار آنها بگذارد. بعد از پايان عمر كوتاه گلكســي نوت 7 ،سامســونگ به عنوان بزرگترين فروشنده گوشيهاي هوشــمند در دنيا تلاش دارد تا با ارائه پيشنهادهاي مختلف به نوعي خسارات وارده به خريداران اين فبلت را جبران كند. اوايل هفته جاري اعلام شــد اين غول كرهاي قصد دارد در برنامــه جديد خود،تخفيفهاي نقدي ويــژهاي را براي خريد گلكســي اس 8 در نظر بگيرد تا دارندگان گلكســي نوت 7 بتوانند پرچمدار بعدي سامســونگ را راحتتر خريداري كنند. البته پيش از اين سامسونگ بارها پيشنهاد كرده است كه خريداران گلكســي نوت 7 ،فبلت خود را با ديگر گوشيهاي اين كمپاني تعويض كنند. اكنون گزارشي جديد از كشور كره جنوبي مدعي شده است كه سامســونگ در برنامه جديد خود قصد دارد گلكسي اس 8 را به صورت رايگان يا در ازاي مبلغ اسمي و صوري آن به خريداران گلكسي نوت 7 واگذار كند. 



روزنامه ها از فضای مجازی چه می گویند؛



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.