مدیر کل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان غربی:

انتخابات شوراهای دانش آموزی مصادق بارز مشارکت سیاسی است

مدیر کل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان غربی گفت: با برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی یکی از جنبه های مشارکت سیاسی در مدارس تحقق می یابد و این لازمه توسعه در جوامع است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ شهرام مصطفوی در آیین آغاز انتخابات شوراهای دانش آموزی آذربایجان غربی افزود:  نگاهی به وضعیت اقتصادی کشور بیانگر موفقیت دولت تدبیر در سالجاری بوده  و برنامه های دولت توانسته به شعار سال که اقتصاد مقاومتی است جنبه عمل بپوشاند و این با تعامل دستگاهها محق شده است.

وی با اشاره به روز دانش آموز بیان کرد: در این روز که روز مبارزه با استکبار جهانی است اتفاقات مهمی رخ داده که هر کدام از این اتفاقات نیازمند مطالعه و دقت است .

مصطفوی اضافه کرد: شهدا ی دانش آموز در این روز جانفشانی های بسیاری برای رشد درخت انقلاب انجام دادند و گرامیداشت یاد و خاطره انها ضروریست.

وی بیان کرد: امیدواریم امسال هم روز دانش آموز با شکوهتر از سالهای قبل برگزار شود.

وی با اشاره به انتخابات دانش آموزی بیان کرد: جای خوشحالیست که یکی دیگر از جنبه های مشارکت سیاسی در مدارس تحقق می یابد و این لازمه توسعه در جوامع است.

مدیر کل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان غربی گفت: هم اکنون انتخابات به معنی واقعی در کشور ما نهادینه شده است و از ویژگیهای کشورهای دموکراتیک برگزاری انتخابات است.

مصطفوی اضافه کرد: اداره امور کشور باید متکی بر آرا و انتخابات باشد و مردم با انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات نمایندگان مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی و انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و روستاها در اداره کشور خود سهیم می شوند.

وی افزود: در کشور ما به طور متوسط در هر سال یک انتخابات برگزار می شود و این بیانگر نهادینه شدن آن است که در این روند مردم در امور کشور مشارکت می کنند.

مصطفوی اضافه کرد: در سال گذشته دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در کشور برگزار شد که مسوولین استان آذربایجان غربی با الهام از قوانین جمهوری اسامی ایران توانستند انتخاباتی سالم و باشکوه و سلامت برگزارکنند و در ارزیابی های انجام شده این استان در برگزاری انتخابات سال قبل رتبه دوم کشوری را احراز کرد و این با مشارکت مردم و سازمانهای دولتی محقق شد که ستاد انتخابات استانداری را یاری کردند.

مدیر کل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان غربی گفت: در هفت ماه آینده در 26 اردیبهشت ماه دو انتخابات سرنوشت ساز را در پیش داریم که انتخابات  دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شهر و روستا ست که امید است بتوان باشکوهتر و در چهارچوب قانون برگزار شود

وی بیان کرد: ما سه اصل را در این زمینه مد نظر قرار می دهیم که امانتداری، قانون مداری و بی طرفی مسوولین است  و باید رعایت کرد.

نوزدهمین انتخابات شورهای دانش اموزی استان اذربایجان غربی با شرکت دانش اموزان استان و مسوولان اداره کل آموزش و پرورش به صورت نمادین در مدرسه فرزانگان ناحیه یک ارومیه برگزار شد.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.