رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی؛

تحول نظام سلامت تحولی عظیم در عرصه سلامت است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت:تحول نظام سلامت تحولی عظیم در عرصه سلامت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛جواد آقازاده در  در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشکده پزشکی که با حضور اعضای هیات رئیسه و جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه برگزار شد،بر اهمیت لزوم تغییر و تحولات مدیریتی اشاره کرده و گفت: ارتقای جایگاه دانشگاه از اهداف مهم توسعه عرصه سلامت استان است و لازمه نیل به این هدف استفاده از مدیریت های تاثیر گذار می باشد که تغییر و تحول در عرصه های مدیریتی را اجتناب ناپذیر می کند.

وی در ادامه افزود: البته در جامعه دانشگاهی و علمی تودیع معنایی ندارد چون اعضای هیات علمی همچنان در دانشگاه حضور دارندو به خدمت ارزشمند آموزشی و پژوهشی ادامه می دهند.

دکتر آقازاده همچنین گفت: بر اساس نقشه راه ترسیم شده برای آینده دانشگاه و در جهت اعتلای عرصه سلامت استان اقدامات زیادی انجام گرفته است که از آن جمله می توان به پروژه بزرگ مجتمع درمانگاههای تخصصی و فوق تخصصی ارومیه اشاره کرد که با داشتن دی کلینیک و اتاق های عمل سرپایی باری از دوش بیمارستان امام خمینی (ره) برداشته خواهد شد و بی تردید در رضایتمندی ارائه دهندگان و گیرندگان خدمت نقش مهمی را ایفا خواهد نمود. همچنین موضوع بیمارستان 600 تختخوابی که از نیازهای عرصه درمان استان می باشد و نیز موضوع بیمارستان زنان و تغییر کاربری ورزش سرا برای رفع این نیازها از اقدامات عمده ای است که انجام یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه به رعایت اصل اقتصاد مقاومتی نیز اشاره کرده و گفت : همواره رهنمودهای مقام معظم رهبری را سرلوحه کارهای خود قرار داده ایم از جمله مقوله اقتصاد مقاومتی ، بطوری که با مدیریت بهینه منابع مالی و جلوگیری از اتلاف منابع توانسته ایم بسیاری از پروژه های نیمه کاره که سالها راکد بودند را تکمیل کرده و به بهره برداری برسانیم.

دکتر آقازاده به اجرای تحول نظام سلامت در استان نیز اشاره کرده و اضافه نمود : تحول نظام سلامت تحولی عظیم در عرصه سلامت محسوب می شود که موجب افزایش رضایتمندی مردم وکاهش پرداختی از جیب مردم شده است و نشان از تدبیر هوشمندانه مقام معظم رهبری و دولت در حل مشکلات بهداشتی و درمانی مردم دارد .

این مقام مسئول افزود : تحول سلامت توازن و تعامل بین عرصه بهداشت و درمان را ایجاد نمود و امروز شاهد ارائه خدمات نوین سلامت در استان و نیز مناطق حاشیه شهرها هستیم . از طرف دیگر تکمیل شبکه های بهداشت و درمان، احداث 180 خانه بهداشت در اقصی نقاط استان و آغاز احداث 130 مرکز خدمات جامع سلامت و پایگاه سلامت نمونه های دیگری از این اقدامات اساسی و زیر بنایی عرصه سلامت آذربایجان غربی است .

دکترآقازاده تصریح کرد : بر هر فرد واقع بین پوشیده نیست که با وجود قدمت بالای مراکز درمانی ، اجرای موفق ارتقای هتلینگ موجب ارائه خدمت درمحیطی بهتر و با کیفیت قابل قبول گردیده است.

رئیس دانشگاه به توزیع نیروهای تخصصی و فوق تخصصی و نیز امکانات تصویربرداری مدرن پزشکی در استان نیز اشاره کرده و گفت : همواره مناطق محروم در اولویت کاری ما قرار دارد و توزیع عادلانه نیروهای متخصص و همچنین راه اندازی سیستمهای تصویر برداری مدرن سی تی اسکن ، ام آر آی در نقاط محروم استان موید این نکته می باشد .

وی همچنین تصریح کرد : تردیدی نیست که چنین طرح عظیمی دارای ضعفها و کاستی هایی نیز باشد ولی آنچه مهم است این است که باید با همت و تلاش مضاعف مسئولین و نمایندگان مجلس نسبت به کاستن از ضعفها و جدیت برای حل مشکلات و نیز تقویت نقاط قوت طرح تحول سلامت در ارائه خدمت به مردم شریف استان کوشش نماییم .

دکتر آقازاده ضمن تشکر از تمامی تلاشهای وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و نیز حمایتهای استاندار آذربایجان غربی از عرصه سلامت ، وجود همدلی ، تعامل و هماهنگی های بین بخشی را از موفقیتهای دانشگاه علوم پزشکی یاد کرد .

گفتنی است در این مراسم دکتر احمد رضا افشار بعنوان رئیس دانشکده پزشکی ارومیه معرفی گردید و از زحمات دکتر محمد رضا محمدی فلاح در طی تصدی این مسئولیت تقدیر شد .

شایان ذکر است دکتر محمدی فلاح بعنوان معاون آموزشی دانشگاه منصوب گردیده است .

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.