جشنواره قرآن نويسي استان با عنوان سلام بر قرآن (سبق) دركتابخانه مركزي كرمان آغازشد.

جشنواره سبق در کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان بنا به اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان، طرح کتابت 30 نسخه قرآن کریم به وسیله ی 30 نفر از خوشنویسان کرمانی با همكاري استانداري كرمان، اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان، انجمن خوشنويسان و مؤسسه فرهنگي هنري باغ آتش آغازشد.

غلامرضا انتظاري مدير مسئوول مؤسسه ی فرهنگي هنري باغ آتش، گفت: جشنواره قرآن نويسي در كتابخانه مركزي كرمان با شركت خوشنويسان ممتاز و برگزيده استان كرمان و با حضور مسئوولين و دست اندركاران فرهنگي استان، برگزارگرديد.

وي با اشاره به موفّقیّت 30خوشنویس ممتاز کرمانی برای کتابت قرآن در پارسال گفت: خوشنویسان کرمان کتابت 30 نسخه قرآن‌کریم را آغازكردند.

در حاشيه اين مراسم محمّدجوادحسين زاده مديركل كتابخانه هاي عمومي استان كرمان، گفت: معنا كردن فعّاليّت هنری هنرمندان، با كتابت قرآن ‌كريم انجام می‌شود و هنری كه خداوند به افراد هنرمند داده است به بهترين نحو گسترش می‌يابد.

وی کتاب قرآن را مهم ترین منبع فراگیری معارف دینی و کتابخانه‌های عمومی را محل تجلّی اندیشه و گفتمان علوم قرآنی و از ارگان‌های تأثیرگذار و پیشرو در عرصه قرآنی و مذهبی دانست و افزود: با توجّه به رویکرد ترویجی کتابخانه های عمومی، اشاعه و گسترش آموزه های دینی از اولویت های برنامه ریزی این اداره کل است و این نهاد فرهنگی همگام با ارائه خدمات کتابخانه‌ای، افق وسیع‌تری را در گستره قرآنی و مذهبی ترسیم کرده است و تشکیل کانون‌های قرآن و نهج البلاغه در سال هاي گذشته از جمله اين فعاليت هاست.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.