رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: امنیت استان کرمان در سطح مطلوبی قراردارد.

گشت ارشاد همچنان برقرار استبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ محمدرضاپروازدر اولین نشست خبری خود با خبرنگاران کرمان با اشاره به صدور 95هزار گذرنامه در 7ماهه ابتدای سال گفت: باتوجه به رخداد دبزرگ اربعین در ماههای اخیر بحث گذرنامه با نیرو وامکانات بیشتری دنبال می شود وارائه شماره گذر24ساعته وصدور گذرنامه نیز 48ساعته انجام می شود.

وی با بیان اینکه به هیچ عنوان امسال به افراد بدون گذرنامه اجازه خروج از کشور وشرکت در برنامه پیاده روی اربعین داده نمی شود گفت:مهلت گذرنامه افرادی که می خواهنددربرنامه اربعین شرکت کنند 6ماهه است ودرغیراین صورت باید سریع تر این مهلت تمدید شود.

سرهنگ پروازاظهار کرد: در ورود افاغنه غیرمجاز28درصد کاهش داشتیم.

وی سپس به کشف 66مورد جعل گذرنامه های خارجی انجام شده در 7ماهه اخیر اشاره کرد
وگفت:اغلب این گذرنامه ها برای افراد اتباع بیگانه بوده و در پاکستان وافغانستان جعل شده است.

سرهنگ پرواز تاکید کرد: در7ماهه الخیر 29هزار و77مورد خروج ازایران در اداره گذرنامه ما ثبت شده و در همین مدت 101مورد نیز ورودی به ایران وکرمان داشتیم.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان کرمان تصریح کرد:دراین مدت 2باند اتباع بیگانه وگروگان گیری منهدم شده و 12مورد گروگان گیر دستگیر شده اند که در این بخش 13گروگان نیز آزادشدند.

وی سپس به حوزه کشف موادمخدر اشاره کرد وگفت: در مدت 7ماهه اول سال حدود3تن مواد مخدر توسط پلیس امنیت عمومی کشف شده واین پلیس در کشف 11تن مواد مخدر به دیگر رسته های پلیس کمک کرده است.

سرهنگ پرواز با تاکید براینکه یکی از وظایف پلیس امنیت عمومی برخورد با موارد مزاحم امنیت عمومی استگفت: با 662خودرو که آلودگی صوتی داشته اند ونیز 79خودرو با مصادیق حرکات نمایشی و دور دور برخورد شده است.

وی با اشاره به بازدید از اصناف مختلف وبرخورد با مصادیق مجرمانه وخلاف گفت: در برخورد با تولیدکنندگان مانتوهای مبتذل از1953مغازه بازدید شده که به 1198مورد تذکر داده شده و13تولیدی نامتعارف البسه مبتذل نیزپلمپ شده است.

رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان با اشاره به بازدیداز طلافروشی ها به تعداد358مورد، مهدکودک ها194مورد وباشگاههای ورزشی واماکن بهداشتی به تعداد 105مورد اظهار کرد:سه مهدکودک ، دو مغازه طلافروشی پلمپ شده واز37صرافی نیز بازدید رسمی انجام شده است.

سرهنگ پرواز تصریح کرد: دربخش بازدید از اماکن وکشف کالای قاچاق نیز299مورد بازدید انجام شده که 10هزار 586نخ سیگار قاچاق کشف و54واحد صنفی به سبب داشتن کالای قاچاق وتخلفات در این بخش پلمپ شدند.

وی سپس از7مورد برخورد با بدپوششی و25مرحله برخورد بانصابین ودارندگان تجهیزات ماهواره ای خبرداد وگفت: در93بازدید از قهوه خانه های استان نیز 23مورد پلمپ را داشتیم.

وی در پاسخ سوال خبرنگار باشگاه در خصوص رویکرد پلیس امنیت استان در خصوص گشت ارشاد وجمع آوری ماهواره چیست، گفت: ماهنوز هم گشت ارشاد را به ویژه در تفرجگاهها داریم فقط بحث گشت ارشاد مانند سابق که در خیابان تذکر داده شود وجود ندارد اما قطعا ما در تمام شهر حضور داشته وموارد بدحجابی وبدپوششی را تذکر داده وبرخورد می کنیم.

وی همچنین تاکید کرد: در خصوص گشت ارشاد مثال همه ما در جامعه مانند آن خانه ای که در آن موش ، مار وگوسفند وخروس وگاوی زندگی می کرد وهمه در قبال تله موش غفلت کردند ودرنهایت به جز موش همگی به دلیل بی توجهی به تذکر اولیه از بین رفتند.
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.