خروج بی صدای میلیون ها دلار ارز از کشور/ تقابل آشکار کافه بازار با ابلاغیه قانونی در مورد بازی کلش!

از فروردین امسال مارکت ایرانی کافه بازار خرید ریالی جم کلش را درداخل بازی ارایه داد که با اعتراضات گسترده صاحب نظران مواجه شد،با سرویس ایجاد شده برای کاربران ایرانی فقط با چند کلیک امکان خرید الماس فراهم بود و این باعث انتقادات فراوان صاحب نظران شد.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،از فروردین امسال مارکت ایرانی کافه بازار خرید ریالی جم کلش را درداخل بازی ارایه داد که با اعتراضات گسترده صاحب نظران مواجه شد،با سرویس ایجاد شده برای کاربران ایرانی فقط با چند کلیک امکان خرید  الماس فراهم بود و این باعث انتقادات فراوان صاحب نظران شد.

 

اعتراض کارشناسان و صاحب نظران این حوزه یه تسهیل بی ثابقه خروج ارز در زمان تحریم های سنگین ارزی!!

 

به اعتقاد اکثریت کارشناسان بی طرف در این حوزه قرارداد کافه بازار در این مقطع حساس که تحریم های کشور همچنان ناجوانمردانه باقی مانده است بازی در زمین دشمن است ، طبق آمارهای رسمی و غیر رسمی روزانه حدود 500 میلیون تومان از طریق این قرار داد به جیب شرکت خارجی میرود که در شرایط سخت کشور در حال حاضر بازی در زمین دشمن به نظر میرسد ، از طرفی کافه بازار با اتکا به موافقت بنیاد ملی بازیهای رایانه ای خود را محق به سود میلیاردی این قرارداد میداند ، در حالی که 30 در صد مبلغ فوق که چیزی حدود 1.5 میلیارد ریال در روز میباشد به جیب این مارکت ایرانی میرود در حالی که قبل از این قرار داد شاید مبلغ خرید الماس این بازی در روز در سراسر کشور کمتر 30 میلیون تومان بود که قابل مقایسه با رقم فعلی نیست !!

نکته دیگری که دست اندرکاران این مارکت در توجیح این کار خود می آورد مشکلات جک اکانت ها و فروش زیر زمینی الماس این بازی بود که حجم آن به گواه اکثر کارشناسان حوزه قابل قیاس با شرایط فروش ریالی توسط کافه بازار نیست !! ضمنا مشکلات حک و سرق امانت ها متاسفانه همچنان باقی مانده و هر از چند گاهی یک وب سایت یا وبلاگ متخلف با دروغ هایی مانند الماس رایگان و وعده های اینچنینی اقدام به سرقت امنت هایی کرده اند ،که راه علاج این مشکل اطلاع رسانی های بیشتر بوده و فروش ریالی آسان و خروج ارز بی حساب و کتاب از کشور نیست !!

حذف بازی از سایت و اپلیکیشن فقط برای گول زدن نهاد ناظر مربوطه!

اما در هفته اول تیر ماه درست 3 ماه پس از قرارداد اما و اگر دار کافه بازار و سوپر سل در پی ابلاغیه ای که از سوی یک نهاد نظارتی به بازار ارسال گردید فایل بازی در سایت و اپلیکیشن کافه بازار از دسترس خارج شد که در همان زمان توسط وب سایت ها و انجمن های گیم  پوشش داده شد،

وجود راه مخفی برای دانلود و عدم فسخ قرار داد شبهه انگیز کافه بازار!!

اما طبق اطلاعات بدست آمده از یک منبع  آگاه دلیل این ابلاغیه خروج فراوان ارز از کشور و سود نجومی  انحصاری و بی حساب و کتابی بود که از قبل این قرار داد به جیب این مارکت ایرانی میرفت که کاملا انحصاری  غیر رقابتی و حتی از سوی دیگر مارکت های ایرانی مورد اعتراض قرار گرفته بود تا اینکه حدود 2 هفته بعد از این اتفاق کافه بازار در یک اقدام کاملا مخفیانه و نامحسوس بازی را در مسیر اپدیت نرم افزار ها قرار داد !!! قضیه کمی پیچیده به نظر میرسید ، چرا که شما اگر به عنوان یک کاربر عادی در اپلیکیشن و یا سایت کافه بازار بازی کلش آف کلنز را جستجو میکردید هیچ نتیجه ای در برنداشت و با این کار سازمان نظارتی مورد نظر قانع شده بود که این بازی در کافه بازار ارایه نشده است!! اما در یک اقدام زیرکانه و دور زدن اشکار قانون و بخشنامه ارسال شده کافه بازار بازی را در دو مسیر نصب شده  ها و مدیریت دانلود ها در دسترس کاربران کلش قرار داد !!!

یعنی تمام مخاطبان این بازی از این مسیر به فایلی دسترسی دارند که در ان خرید ریالی بازی فعال بوده و همچنان قابلیت  ارتقا ، دانلود و نصب در دستگاه کاربر را دارا می باشد  !!! یعنی دقیقا نهاد نظارتی مورد نظر دور زده شده و فقط این بازی از دید بازرسان آن نهاد مخفی شده است!! نکته جالب اینکه فقط و فقط کسانی از مسیر ذکر شده به فایل بازی دسترسی دارند که بازی قبلا توسط آنها دانلود شده باشد یا اینکه در دستگاه انها نصب باشد !!! این یعنی اینکه تمام بازار هدف همچنان در دستان این مارکت ایرانی بوده و به صورت زیرزمینی و کاملا مخفیانه درحال خروج میلیونها دلار ارز از کشور به صورت کاملا غیر قانونی می باشد ، متاسفانه انتظار میرفت که بعد از آپدیت اجباری که در تاریخ 22 مهر ماه سال جاری اتفاق افتاد کافه بازار از ارایه آپدیت بازی با قابلیت خرید ریالی خودداری کند ، اما در کمال تعجب نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه نیم ساعت قبل از انتشار ورژن جدید بازی در گوگل پلی این فایل جدید در همان مسیر مخفی در کافه بازار قرار داده شد !!!

تلاش برای پخش شدن حد اکثری این بازی در سایت ها و انجمن ها ایرانی!!

جالب اینجاست که فایل منتشر شده توسط کارمندان این مارکت ایرانی در آپلود سنتر های رایگان ، انجمن های ایرانی و وب سایت ها و سایت های کوچک و بزرگ منشر شده و بصورت گسترده در اختیار همه قرار گرفت!!! این همه تخلف دقیقا در بازه زمانی بین پنجم تیر ماه سال جاری تا کنون اتفاق افتاده است !!! ظاهرا نهاد نظارتی مورد اشاره از این تخلف زیرکانه مطلع نبوده و از این عدم اطلاع ، این مارکت ایرانی نهایت سواستفاده را برده و در سکوت و بیخبری نهاد های نظارتی روزانه میلیون ها تومان پول مفت به جیب زده و صدها هزار دلار ارز از کشور خارج میکند!! امید است با انتشار این گزارش و در جریان قرار گرفتن نهادهای نظارتی کشور جلوی این تخلف اشکار گرفته شده و قابلیت خرید ریالی در این بازی حذف و با این مارکت متخلف برخورد های قانونی مناسب صورت پذیرد

چرا کافه بازار جلوی حکم و بخشنامه ارسالی مقاومت میکند؟؟

به نظر میرسد مدیران این ماکرت ایرانی پی جریمه و تنبیه احتمالی توسط نهاد های ناظر را به خاطر سود نجومی حاصل از فروش الماس بازی کلش آف کلنز به تن خود مالیده باشند !! جدا از همه موارد فوق به راستی در غفلت کدام نهاد نظارتی کشور این تفاق طی ماه های گذشته افتاده و هیچ کسی هم خبردار نبوده و نیست!!!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Luxembourg
علیرضا
۱۰:۱۱ ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
کارشناسان؟ یا منظورتون سایت های فروش گیفت کارت و صرافی هایی هست که دلار را چند برابر قیمت واقعی به مردم غالب میکنند؟ بازار با این کار دست دلال ها رو از بازار کلش آف کلنز قطع کرد باید هم بهشون فشار بیاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۰۵ آبان ۱۳۹۵
بعد این قرارداد ما برنامه نویسان ایرانی درآمدمون صفر شده.نمیدونم باید چیکار کنیم.