رئیس جمهور با اشاره به تحولات و نا آرامی های منطقه گفت ؛ مداخله برای مقابله با تروریسم بدون هماهنگی میزبان خطرناک است .

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛ حجت السلام و المسلمین حسن روحانی در نشست خبری سفر دو روزه خود به استان مرکزی درخمین و در پاسخ به سوال خبرنگار  ما افزود : باید مسئله تمامیت ارضی و مزرهای جغرافیایی کشورها محترم شمرده شود .
رئیس جمهور نجات انسان های گرفتار را نیز مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد : نیازهای دارویی و غذایی آسیب دیدگان باید برطرف شود.
وی با بیان اینکه باید با تروریسم که یک خطر بزرگ در منطقه است  به طور جدی مبازره کرد گفت : ایران در حد توان به عراق و سوریه کمک می کند و برنامه ریزی کنونی کمک به آزادی شهر موصل است تا از  وجود تروریست ها پاکسازی شود.
روحانی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار خبرگزاری ما در خصوص وضعیت تخت های بیمارستان و مراکز بهداشتی استان  مرکزی گفت : در این سفر 121 میلیارد تومان به بخش بهداشت و درمان استان اختصاص یافته است .
وی کمبود تخت بیمارستانی را مشکل کشوری دانست و گفت : موافقت برای راه اندازی ده هزار تخت در کشور صورت گرفته و به دنبال سرمایه گذار هستیم.
رئیس جمهور در ادامه الزام حضور در بازار و صادرات را تولید کالای رقابتی و با کیفیت دانست .
وی افزود : اکنون فناوری بنگاههای اقتصادی عقب تر از فناوری روز است و باید در این مسیر گام برداریم .
رئیس جمهور ، توسعه صادرات را از اولویت های کشور دانست و گفت : برنامه ریزی امسال پرداخت تسهیلات رونق تولید ، به شانزده هزار واحد تولید ی کوچک و متوسط است که تاکنون هزار میلیارد تومان به دوازده هزار و پانصد واحد پرداخت شده است .
وی تصریح کرد : به استانداران تاکید شده بنگاههای تولیدی و به خصوص واحدهایی که نیاز بازار است مورد توجه باشد.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه اکنون کشورهای زیادی خواستار ارتباط کاری با ایران هستند گفت : در سالهای اخیر تفاهم نامه و قرا دادهایی منعقد و اجرا شده است با این حال استانهایی چون استان مرکزی ظرفیت های زیادی در این زمینه دارند.
وی گفت : امسال قطعا سال رونق اقتصادی و خروج از رکود ، و رشد پنج درصد اقتصاد خواهد بود که البته امید می رود رشد از پنج درصد فراتر رود .
رئیس جمهور در ادامه با تقدیر از استقبال مردم استان مرکزی ، این استان را استانی با ظرفیت بالای تولیدی دانست و گفت : استان دارای جاذبه های زیادی برای توسعه گردشگری نیز هست که باید مورد توجه باشد.
وی گفت : 915 میلیارد تومان برای اجرای 418 طرح برای توسعه و عمران استان مرکزی  در این سفر مصوب شد .
وی توجه به تالاب میقان اراک را برای کاهش آلودگی هوا مورد تاکید قرار داد و گفت : اعتباراتی برای ایجاد فضای سبز و انتقال آب به این در نظر گرفته شده است.
دکتر روحانی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری ، وجود دفاتر صنایع بزرگ در تهران و حتی کشورهای دیگر را برای حضور در بازار لازم دانست و در عین حال گفت : بخشی از درآمد استان ها باید در همان استان و برای توسعه هزینه شود.
وی در پاسخ به یک سوال دیگر، در مورد اختصاص بودجه برای تحقیق در مورد دلایل افزایش آمار سرطان در استان مرکزی گفت : تحقیقی انجام نشده است که دلیل سرطان در استان چیست با این حال تیم تحقیقاتی در این زمینه شروع به کار خواهد کرد.
روحانی تصریح کرد: همچنین با تخصیص بنزین یورو چهار به استان ، ایجاد تقاطع های غیر هم سطح در استان برای روان سازی ترافیک ، انتقال واحد آند سازی کارخانه آلومینیم سازی اراک به خارج شهر ،نوسازی ناوگان حمل و نقل و گاز سوز کردن صنایع به ویژه نیروگاه در دستور کار دولت برای کاهش آلودگی هوای اراک است.
رئیس جمهور همچنین استان مرکزی را استانی امن برای سرمایه گذاری دانست و از مهمان نوازی مردم و مسولین استان مرکزی به ویژه جوانان و مردم خونگرم خمین تشکر کرد .
انتهای پیام / ف
 
برچسب ها: اراک ، روحانی ، رئیس جمهور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.