مديركل هواشناسي استان سمنان گفت: اين تغييرات اقليمي باعث تأخير در بارش و كاهش ميزان بارندگي و افزايش دما تا بهمن‌ماه 95 شده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛مديركل هواشناسي استان سمنان در جلسه شوراي حفاظت از منابع آب استان سمنان از تغييرات اقليمي به وجود آمده در كل كشور و خصوصاً استان سمنان خبر داد و گفت: اين تغييرات اقليمي باعث تأخير در بارش و كاهش ميزان بارندگي و افزايش دما تا بهمن‌ماه 95 شده است.
غلامرضا حسني غربا خاطرنشان كرد: از هفته آينده شاهد آغاز بارش‌هاي پاييزي در استان سمنان خواهيم بود و تا حدودي اين تأخير و كاهش جبران خواهد شد اما در كل در فصل پاييز و زمستان شاهد كاهش 10 تا 20 درصدي بارش‌ها خواهيم بود.
وی از افزايش 0.5 تا 1.5 درجه‌اي دماي هواي استان سمنان تا پايان بهمن‌ماه سال‌جاري در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: اين نيز در پي تغييرات اقليمي به وجود آمده در كشور و استان سمنان است.
حسنی غربا افزود: میانگین بارندگی در 30 سال گذشته در استان سمنان 130 میلی متر بود و در سال زراعی 95-94 این مقدار به حدود 105 میلی متر کاهش یافته است و میانگین بارش کشوری نیز 240-250 میلی متر است.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.