باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

تایگر فورس ارتش سوریه به دنبال فتح "شهرک طیبه الامام" و "صوران" + نقشه و جزئیات

موفقیت ارتش سوریه در محور "حماء" تاثیر مهمی بر جبهه حلب خواهد گذاشت؛ چرا که چشم امید تکفیری‌ها به درگیری‌های منطقه خواهد بود.

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  ارتش سوریه  برای "حماء" برنامه ریزی جدی دارد و به دنبال آن است تا تروریست های جند الاقصی و همپیمانانش را از شمال این استان خارج کند.

منابع رسانه ای گزارش می دهند با آن که در روزهای اخیر این منطقه درگیری های کمتری را نسبت به سایر جبهه ها تجربه کرده ، اما ارتش سوریه برای حضور گسترده تر در این منطقه آمادگی دارد.

وبگاه المصدر در این زمینه می گوید: ارتش سوریه برنامه دارد تا در ساعات آینده یک یورش گسترده را در حومه "حماء" ترتیب دهد. این اقدام پس از یک وقفه عملیاتی در سطوح عالی فرماندهی صورت خواهد گرفت.

این وبگاه  در ادامه درباره ساز و کار این برنامه ریزی در شمال "حماء" می افزاید: تایگر فورس ارتش سوریه برای حمله به شهرک "طیبه الامام (Taybat Al-Imam) " و "صوران (Sauran)" تدارک دیده است.

منابع میدانی گزارش می دهند که ارتش سوریه مناطق نزدیک روستاهای "کوکب" و "معردس" را (برای حمله به نقاط تدارک دیده شده) پاکسازی کردند.



تحلیلگران معتقدند که اگر ارتش سوریه موفق به تدارک حمله به "صوران" و "طیبه امام" شوند، می توانند موقعیت های راهبردی خود را در مناطق نزدیک شهرک "حلفایا" مجددا به دست آورند.

در روزهای اخیر هم ارتش و نیروی هوایی سوریه با هدف قرار دادن محل تجمع تروریست‌های جیش‌الفتح و جبهه‌النصره در حومه حما و ادلب، شماری از آنها را به هلاکت رساندند.

نیروی هوایی و توپخانه ارتش سوریه در روزهای اخیر محل تجمع تروریست‌های جبهه‌النصره را در شهرک‌های  "صوران" و "لطامنه" و اطراف منطقه  "تل بزام" در حومه شمالی  "حما"، به شدت هدف قرار دادند.

موفقیت های ارتش سوریه در محور "حماء" تاثیر مهمی بر جبهه حلب خواهد گذاشت چرا که چشم امید تکفیری های جبهه النصره و جیش الفتح به درگیری های منطقه "حماء" خواهد بود.

در یک ماه اخیر ارتش تکفیری ها تلاش کرده اند تا  با حمله به خطوط مواصلاتی ارتش سوریه مناطقی همچون "سلمیه" را از دسترس ارتش سوریه خارج کنند که با حضور موثر نیروهای مقاومت تاکنون به اهداف خود نرسیدند.



گزارش از محمد زرچینی


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۰۳ آبان ۱۳۹۵
زنده باد بشار اسد
آخرین اخبار