گزارش/

قدرت نمایی ارتش سوریه در "حلب" و "حماء"/تایگرها و تصرف دو منطقه راهبردی

ارتش سوریه در حلب با تکمیل حلقه محاصره این شهر تروریست ها را در مناطق "راموسه"، "مجتمع های آپارتمانی 1070" ، الشرفه و ... در فشار قرار دادند.

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ارتش سوریه در "حماء" و "حلب" به دنبال گسترش فتوحات خود است و هر روز مناطقی را از دست تروریست ها خارج می کند.

**وضعیت بسیار خوب ارتش سوریه در "حلب"

ارتش سوریه در حلب با تکمیل حلقه محاصره این شهر تروریست ها را در مناطق "راموسه"، "مجتمع های آپارتمانی 1070"  ، الشرفه و ... در فشار قرار دادند تا جایی که برخی منابع در ساعات اخیر گزارش دادند که مجتمع آپارتمانی 1070 کاملا تخلیه شده است.


منابع میدانی گزارش می دهند که ارتش سوریه و متحدانش موفق شدند همه دانشکده‌ها را تحت تسلط خود گرفته و تروریست‌های آنجا را نابود  کنند با وجود اینکه گروه‌های تروریستی با فراخواندن شمار زیادی نیرو به دنبال حفظ مناطق تحت کنترل خود بودند.

در نتیجه فروپاشی صفوف گروه‌های تروریستی در محور دانشکده‌های نظامی در جنوب غرب حلب، رسانه‌های وابسته به تروریست‌ها گروه‌های تروریستی را به خیانت متهم کرده و گفتند که آنها به بهانه مبارزه با ترکیه از صحنه نبرد عقب‌نشینی کرده و جیش الفتح را در رویارویی با ارتش سوریه تنها گذاشتند.

یک منبع میدانی سوری در این زمینه می گوید: گروه ‌های تروریستی به طمع دریافت دستمزد بالاتر که ماهیانه به 400 دلار می‌رسد به جنگ با نظامیان ترکیه در شمال "حلب"  رفته‌اند . ارتش سوریه شمار زیادی نیرو از همه مناطق به این استان منتقل کرده ؛ چرا که نبرد حلب سرنوشت بحران سوریه را رقم می‌زند و طرفی که بر حلب چیره شود پیروز جنگ است.

**پیشروی تایگرها در "حماء"

گزارش ها نشان می دهد که نیروهای تایگر ارتش سوریه در شمال "حماء" پیشروی های قابل قبولی داشتند. منابع رسانه ای گزارش دادند که دو تپه 30 و 50 توسط  نیروهای تایگر فورس فتح شده است.


سایت المصدر در این زمینه گزارش داد: نیروهای ویژه ارتش سوریه در درگیری های شدیدی که با جند الاقصی داشت توانست "هیل-30" و "هیل-50" را به تصرف خود درآورد.

ارتش سوریه امروز همچنین در محور "صوران-کوکب" و محور "عطشان-معان" در حومه شمالی "حماء"، یورش تروریست‌های جبهه النصره را دفع کرد و ضمن به هلاکت رساندن ده‌ها نفر از آن‌ها، موفق به انهدام 4 تانک و 5 خودرو تروریست‌ها شد.

در مجموع ارتش سوریه توانسته در "حماء" و "حلب" دست بالا را دارد و توانسته در جبهه بیش از 200 کیلومتر مربعی که در حماء گشوده شده از پیشروی های بیشتر تکفیری ها جلوگیری کند و البته در جبهه "حلب" هم دست بالا را دارد.


گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار