بدهی 2 هزار میلیارد تومانی دانشگاه آزاد در سال 92

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: : این دانشگاه در سال 92 با بیش از 2 هزار میلیارد تومان بدهی مواجه بود که بخش بسیاری از این بدهی رفع شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فریدون رهنمای رودپشتی معاون اجرایی دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در مراسم سومین اجلاس سراسری معاونان و مسئولان برنامه‌ریزی استان‌ها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی در ساختمان مرکزی با اشاره به جایگاه تشکیلاتی معاونت برنامه‌ریزی اظهار داشت: سازماندهی و بررسی قوانین همچنین و ساختارها از جمله بحث‌های مهم معاونت برنامه ریزی بوده که در این میان و بودجه سالانه و نظارت کاهش بودجه به وسیله این معاونت صورت می‌گیرد. 

وی بیان کرد:‌ تخصیص، مصرف و برنامه‌ریزی بودجه‌ای یکی دیگر از اقدامات معاونت برنامه‌ریزی این دانشگاه است و این معاونت سعی در توانمندسازی و آموزش‌های کوتاه مدت برای نیروهای انسانی و کارمندان داخلی دانشگاه دارد تا همکاران با آمادگی کامل به امور بودجه‌ای و کارهای عادی دانشگاه بپردازند. 

رهنمای رودپشتی ادامه داد: برگزاری دوره‌های کوتاه مدت با هدف کسب درآمد بوده و پرداختن به امور اقتصاد دانش بنیان با هدف مدیریت دانش بنیان و امور سرمایه‌گذاری با نگاهی به آینده روشن صورت می‌گیرد.

معاون اجرایی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: در طول این مدت معاونت نوپای برنامه‌ریزی دچار چالش زیادی بوده و ما سعی کردیم تا محیط علم و فناوری را از این چالش‌ها عبور دهیم. 

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته 2 هزار میلیارد تومان دانشگاه بدهی داشت،‌ افزود: پراکندگی و نبود انسجام کامل در سراسر کشور سبب شد 235 واحد دانشگاهی با زیان مواجه شوند. 

رهنمای رودپشتی اعلام کرد: 95 درصد منابع دانشگاهی به وسیله سهمیه‌های دانشجویان تامین می شد که معاونت برنامه‌ریزی برای برون رفت از این چالش‌های اساسی اقدامات خوبی را در تمام حوزه‌های مختلف انجام داده است.

وی ادامه داد:‌ استقبال نظام جامع مدیریت و حوزه‌بندی که اولویت همیشگی مقام عالی دانشگاه بود با هدف پایش عملکرد دانشگاه انجام شد که سند طبقه‌بندی مشاغل برای اولین بار آماده شده است و نمودار سازمانی دانشگاه بازنگری شود.

معاون اجرایی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: ما باید همه فرآیندها را بازنگری کنیم تا در طرح تجمیع سه، تلاش‌های ما به ثمر بنشیند که به همین منظور ما نظام مستندسازی فرآیندها را در دانشگاه فراهم کرده‌ایم. 

وی افزود: تدوین سند مستقل آمایش به تصویب هیئت امنای دانشگاه رسیده و همه واحدها باید برنامه جامعشان را بر اساس این سند برنامه‌ریزی و بودجه سالانه را به تصویب برسانند.

رهنمای رودپشتی بیان کرد: ‌آموزش‌های کوتاه مدت بیش از 230 هزار ساعت در این دانشگاه انجام شده و 1.7 میلیارد تومان دانشگاه از طریق‌ آموزش‌های کوتاه مدت درآمد کسب کرده و من امیدوارم این مبلغ برای امسال به 4 میلیارد تومان افزایش یابد. 

وی ادامه داد: ما به برنامه‌ریزی برای قوانین و مقررات فعالیت‌های دانش بنیان به خوبی دست پیدا کرده و من امیدوارم با برنامه‌ریزی خوب توسط نیروی انسانی که برخی از منابع را مصرف می‌کند و به یک انسجام بالایی دست یابد زیرا که سهم هزینه‌های جاری ما نسبت به درآمدهای ما توازن وجود ندارد و این دلیلش به دلیل برنامه دار نبودن کارهای ما است.

معاون اجرایی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: توانمندسازی کارکنان در جهت برنامه‌ریزی بودجه‌ای از دیگر اقدامات این معاونت بوده زیرا زمانی که شهریه کاهش می‌یابد بودجه دانشگاه آزاد کم میشود و بنابراین ما نیازمند تلاش جدی در جهت اختصاص بودجه محدود برای نیازمندی‌های نامحدود دانشگاه هستیم.

وی با بیان اینکه کسب و کار ما برای ورود به دانشگاه و عرضه اقتصادی مهیا شده است تصریح کرد:‌ حوزه معاونت برنامه‌ریزی باید از حمایت بیشتری برخوردار شود و متاسفانه امروزه تقدیر نکردن مسئولان استانی به واحدها دانشگاه را دچار چالشی کرده است که من انتظار می رود رشته‌های تخصصی و ضوابط مختلفی تدوین شود.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار