رییس دانشگاه صنعتی شریف از آخرین وضعیت انجمن فارغ التحصیلان و دخیل نبودن دانشگاه و وزیر علوم در انتشار عکس سرکرده منافقان خبر داد.

محمود فتوحی فیروزآبادی رییس دانشگاه صنعتی شریف در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آخرین وضعیت انجمن فارغ التحصیلان بعد از انتشار عکس سرکرده منافقان در کتاب‌های خود گفت: انجمن فارغ التحصیلان در دانشگاه شریف، به عنوان یک سازمان مردم نهاد (NGO) هستند و فعالیتشان هیچ ارتباطی با دانشگاه ندارد.

وی افزود: اگرچه بعد از در اختیار گذاشتن زمین و ساختمانی، آنها در داخل دانشگاه مستقر شدند، اما هیچوقت به گونه ای نبوده که دانشگاه صنعتی شریف بخواهد بر فعالیت‌های آنها مثل انتشار یا چاپ کتاب دخالت و نظارت داشته باشد.

فتوحی فیروزآبادی اظهار داشت: این انجمن هر ساله کنفرانسی را به مناسبت چهلمین سال فارغ التحصیلی آن دوره خاص برگزار می کند و امسال هم چهلمین سال فارغ التحصیلی دوره هفتم (یعنی ورودی های سال 1351) بوده که متاسفانه بعد از چاپ کتاب شاهد اسم سرکرده منافقان به عنوان یکی از فارغ التحصیلان دوره بودیم.

رییس دانشگاه صنعتی شیف بیان کرد: به محض اطلاع از این موضوع بلافاصله با دستور به حراست جلوی پخش کتابچه ها و حتی المقدور جمع کردن کتابچه های پخش شده گرفته شد و فعالیت انجمن فارغ التحصیلان به حالت تعلیق درآمد.

وی با بیان اینکه فعالیت این انجمن کاملا مستقل همچنان در حال تعلیق است، عنوان کرد: انجمن فارغ التحصیلان هم اکنون هیچ فعالیتی در داخل دانشگاه ندارد و دانشگاه کار آنها را محکوم می کند.
فتوحی فیروزآبادی با اشاره به اینکه فعالیت انجمن بصورت کاملا مستقل بوده است، بیان کرد: قائدتا مراجعی که مسئول رسیدگی و برخورد با این اقدام هستند (مانند مراجع قضایی) برخورد سختی را با فرد یا افراد خاصی خواهند داشت و آنها مجازات می شوند.

به گفته وی، در جواب افرادی که محور بحث استیضاح وزیر علوم را در راستای انتشار عکس سرکرده منافقان در کتاب انجمن فارغ التحصیلان می دانند باید گفت، واقعا دانشگاه در این مسئله کوچکترین نقشی را نداشته که به واسطه آن بخواهند وزیر علوم را استیضاح کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار