یک صادرکننده کرمانشاهی معتقد است، هنوز مدیران به این باور نرسیده‌اند که صادرکنندگان باید حمایت شوند و مورد احترام قرار گیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛شهریار گراوندی گفت: اگر مشکلات صادرکنندگان حل نشود، در چند سال آینده شاهد تعطیلی صنایع، افزایش رکود در بخش تولید، بیکاری نیروی کار و در نهایت کاهش قابل توجه صادرات در کشور خواهیم بود.

مدیرعامل صنایع سیمان سامان کرمانشاه با بیان اینکه در کل کشور راهی جز توسعه صادرات غیرنفتی برای حل مشکلات اقتصادی نداریم، افزود: با مشکلات کنونی امکان افزایش صادرات غیرنفتی را نداریم.

گراوندی همچنین حمایت از صادرات را راهی برای حمایت از تولید داخل در کشور اعلام کرد.

این فعال اقتصادی روان سازی صادرات و حذف قوانین و مقررات زائد را یکی از مهمترین خواسته‌های صادرکنندگان دانست که دولت و ارگان‌های مربوط باید به آن رسیدگی کنند.

گراوندی با بیان اینکه تاکنون اقدامات زیادی انجام شده و قوانین خوبی هم در این خصوص داریم، تاکید کرد: مشکل این است که متاسفانه اجرای این قوانین در بدنه دولت و بین مدیران اجرایی چندان جا نیفتاده و به این باور نرسیده‌اند که صادرکننده باید حمایت شود و مورد احترام قرار بگیرند.


وی در ادامه به مهمترین مشکلات بخش صادرات کشور اشاره کرد و با انتقاد از اینکه صادرات متولی واحدی در کشور ندارد، خاطرنشان کرد: برای صادرات یک کالا باید هزینه‌های متعدد و نامربوط را به بخش‌های مختلف پرداخت کنیم و به ارگان‌های متعددی پاسخگو باشیم.

در ادامه از بالا بودن هزینه‌های حمل و نقل در کشور نیز یاد کرد که باعث می‌شود صادرکننده ایرانی توان رقابت با سایر کشورها را نداشته باشد.


گراوندی تاکید کرد: مشکل دیگری که با آن مواجه هستیم عدم هماهنگی بین دستگاه‌های مربوط به حوزه صادرات است، برای مثال ما رقمی صادرات داشتیم که در سیستم گمرک ثبت شده، اما در سیستم دارایی ثبت نشده و ماه‌ها صادرکننده باید برای حل چنین مشکلاتی دوندگی کند.


مدیرعامل صنایع سیمان سامان کرمانشاه به نکاتی که خود صادرکنندگان باید به آن توجه داشته باشند نیز اشاره کرد و ادامه داد: تولیدکنندگان ایران باید با کاهش قیمت تمام شده و افزایش کیفیت تولیدات، توان رقابتی خود را در بازارها افزایش دهند.

گرواندی همچنین بر لزوم توجه به مواردی مانند بازاریابی، شیوه بسته‌بندی، توجه به سلیقه مشتری و ... نیز تاکید کرد.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، حمایت ، صادرات ، راهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.