یزد؛

ثبت نام سرشماری اینترنتی استان یزد با رتبه عالی

استان یزد رتبه عالی را در سرشماری اینترنتی کسب کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ حمیدرضا نصیری زاده مدیر اجرایی سرشماری استان و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد گفت: با پایان مهلت 28 روزه مرحله اینترنتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن، این استان با تحقق 162 درصدی هدف از قبل پیش بینی شده، رتبه عالی را در بین استان های کشور کسب کرد.

 
 نصیری زاده افزود: 197 هزار خانوار با جمعیتی معادل 648 هزار نفر و سهم 57.8 درصدی از جمعیت استان در این طرح مشارکت کردند.

وی ادامه داد: شهرستان های بهاباد، تفت، ابرکوه، مهریز، خاتم، اشکذر، بافق، اردکان، میبد و یزد به ترتیب در رده های اول تا دهم سرشماری اینترنتی استان قرار گرفتند که بهاباد با میزان صد درصد و یزد با 48.8 درصد بیشترین و کمترین مشارکت را سرشماری اینترنتی داشتند.

مدیر اجرای سرشماری استان یزد افزود: همزمان با سرشماری اینترنتی، 320 مامور از روز چهارشنبه 28 مهرماه مراجعه حضوری به منازل مردم را آغاز کرده اند و کار خود را بدون تعطیلی تا 28 آبان ماه ادامه می دهند.

نصیری زاده افزود: از اول آبان ماه به مدت یک هفته، امکان اصلاح اطلاعات خانوارها و بازیابی کدآماری آنان در سامانه سرشماری اینترنتی برای یکبار فراهم شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه ماموران از ساعت 8 صبح تا 8 شب به همه سکونتگاه های استان مراجعه می کنند، گفت: ماموران هنگام مراجعه کاور مخصوص، کارت شناسایی و تبلت در اختیار دارند.

نصیری زاده اضافه کرد: این انتظار از خانوارها وجود دارد تا کدآماری 12 رقمی خود را پس از ثبت نام در سامانه، دریافت و برای ارائه به ماموران هنگام مراجعه در دسترس قرار دهند .

وی افزود: خانوارهایی که هنگام مراجعه مامور، در منزل حضور ندارند، با استفاده از کد خانوار غایب که مامور به درب منازل الصاق می کنند، می توانند به سامانه سرشماری 95 وارد شوند و بطور اینترنتی ثبت نام کنند.

بنابر اعلام مسئولان مرکز آمار ایران، اطلاعات اولیه سرشماری 3 ماه پس از اتمام سرشماری اعلام می شود.

بر اساس نتایج سرشماری سال 90 جمعیت استان یزد کمتر از یک میلیون و یکصد هزار نفر بوده است.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار