بازرس بانک، شگرد جدید کلاهبرداران

رئیس پلیس آگاهی استان یزد گفت: فردی که با معرفی خود به عنوان بازرس بانک، در یزد میلیاردی کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

سرهنگ کارآگاه حمیدرضا زارع رئیس پلیس آگاهی استان یزد اظهارداشت: در پی دریافت پرونده‌های متعددی مبنی بر کلاهبرداری از طریق جعل عنوان بازرس بانک بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرارگرفت. 

وی افزود: تحقیقات پلیس نشان می‌داد که متهم با جعل عنوان و معرفی خود به عنوان بازرس بانک، وعده وام بدون نوبت از سیستم بانکی را به طعمه‌های خود داده و سپس مبالغی را برای تسهیل در روند دریافت وام از آنها دریافت کرده و فراری شده است. 

رئیس پلیس آگاهی استان یزد گفت: کارآگاهان پلیس با هماهنگی قضایی و با انجام اقدامات تخصصی متهم را شناسایی و تحت تعقیب قرار داده و او را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند. 

زارع تصریح کرد: متهم در تحقیقات به عمل آمده به کلاهبرداری سه میلیارد ریالی از ۲۸ نفر از شهروندان اعتراف و به مرجع قضایی تحویل داده شد. 

سرهنگ زارع در خاتمه خاطرنشان کرد: ضعف آگاهی، طمع و اعتماد بی جا می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری را در همه زمینه‌ها به دنبال داشته باشد و شهروندان باید بدانند که افراد کلاهبردار معمولا با ظاهری آراسته و با چرب زبانی، طعمه‌های خود را شناسایی کرده و هدف قرار می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار