صنعت چاپ یکی از زیرساخت های اصلی ارتقای فرهنگ و هنر است و حل مشکلات آن ها باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،استاندار اصفهان گفت: فرهنگ و هنر در اصفهان جایگاه ویژه ای دارد و برای ارتقای فرهنگ و هنر، ابزارها و زیرساخت هایی لازم است که صنعت چاپ یکی از این زیرساخت ها است و از ابزارهای مهم فرهنگی بشمار می رود.

رسول زرگر پور با تاکید بر اینکه مشکلات این صنعت باید پیگیری و مرتفع شود، افزود: اگر توسعه فرهنگ یکی از محورهای توسعه و اولویت های استان بشمار میرود باید توسعه صنعت چاپ را نیز در دستور کار قرار دهیم و مدیریت استان نخواهد پذیرفت که یک واحد و یا یک نفر تعطیل و یا بیکار شود.

وی ادامه داد: برخی مشکلات مالیاتی این صنف به عملکرد آن در سطح کشور مربوط می شود، که باید از طریق نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اتاق اصناف پیگیری شود.

استاندار اصفهان درباره درخواست اعضای این صنف برای ایجاد شهرک چاپ، گفت: این درخواست باید از طریق شرکت شهرک های صنعتی پیگیری و در جلسه ای با حضور مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تصمیم گیری شود.

زرگرپور بر تشکیل اتحادیه ی استانی تاکید کرد و گفت: اگر در صنعت چاپ واحدی با بحران روبرو است می تواند با معرفی به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مشکلات بررسی و امکاناتی برای رفع این مشکلات در نظر گرفته شود .


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.