پاسخ یونان به ادعای آژانس پناهندگان سازمان ملل/10 تبعه سوری درصدد پناهندگی در اتحادیه اروپا بودند

یونان، ادعای آژانس پناهندگان سازمان ملل در خصوص 10 پناهجوی سوری را رد کرد.

پاسخ یونان به ادعای آژانس پناهندگان سازمان ملل/ 10 تبعه سوری درصدد پناهندگی در اتحادیه اروپا بودندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی گریک ریپورتر؛ وزارت امنیت داخلی یونان، ادعای آژانس پناهندگان سازمان ملل مبنی بر اینکه 10 پناهجوی سوری به صورت غیرقانونی از این کشور اخراج و به ترکیه بازگردانده شده‌اند را رد کرد.

وزارت امنیت داخلی یونان در بیانیه‌ای اعلام کرد: 10 پناهجوی سوری درصدد پناهندگی در اتحادیه اروپا بودند. آنها پس از ورود به یونان خواستار حمایت سازمان‌های بین‌المللی بودند و در اقامت 10 روزه خود نیز از ارائه مدارک شناسایی خودداری کردند.

یک خانواده سه نفره که شاهد ماجرا بودند، گفتند: 10 پناهجوی سوری خواهان اقامت اروپا بودند و حتی پیش از آنکه با هواپیما به ترکیه باز گردانده شوند، درخواست آنها آماده بررسی بود. این در حالی بود که آنها از پر کردن فرم درخواست اقامت در یونان انصراف دادند.

کمیساریای عالی پناهندگان نسبت به بازگشت اتباع پناهجوی سوری از یونان به ترکیه نگران است. بر اساس گزارش این سازمان از 91 پناهجو که از روز 9 اکتبر وارد جزیره یونانی میلوس شده اند، 10 تبعه سوری بدون توجه به تقاضای پناهندگی آنها به شهر آدانا در ترکیه باز گردانده شده‌اند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار