استان اردبیل در دوازدهمین دوره از جشنواره‌های فرهنگی و قرآنی توانست با درخشش دانشجویان دانشگاه جامع علمی کابردی رتبه دوم کشوری را کسب کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ استان اردبیل با درخشش در دوازدهمین دوره از مسابقات فرهنگی و قرآن و عترت کشوری که به میزبانی استان قم برگزار شد توانست با تجلی شاخصه‌های مذهبی و دینی خود در این جشنواره با کسب عناوین و مقام‌های کشوری در بخش انفرادی و مرکزی رتبه شاخص کشوری را به خود اختصاص دهد.

دبیر اجرایی جشنواره قرآنی و فرهنگی در بخش منطقه‌ای استان اردبیل با اشاره به اینکه این دوره از جشنواره‌های قرآن و عترت در سه جشنواره مجزا از هم برگزار شد، افزود: این دوره از جشنواره کشوری در سه بخش جشنواره حرکت، جشنواره فجر و کارگاه عکاسی و نیز جشنواره قرآن و عترت به میزبانی استان قم و با حضور شرکت‌کنندگانی از استان‌های مختلف برگزار و به کار خود خاتمه داد.

اکبر غاربی، تصریح کرد: باتوجه به اینکه استان اردبیل در حوزه‌های قرآنی، هنری، فرهنگی و دیگر شاخه‌های مرتبط با این رشته‌ها توانسته در طول سالیان گذشته عناوین و رتبه‌های برتر و شاخصی را از آن خود کند که به لطف خداوند منان امروز نیز شاهد تجلی و به ظهور پیوستن این شاخصه‌ها به صورت گسترده و در سطح کشوری هستیم.

وی با بیان اینکه در برگزاری این جشنواره‌ها اساتید، دانشجویان، همکاران حوزه‌ها و مراکز استانی نهایت همکاری و تعامل را داشتند، گفت: خوشبختانه توانستیم با تکیه بر تعاملات گروهی و حرکتی خردمندانه این جشنواره را به نحو احسن و با افتخارآفرینی تعداد کثیری از دانشجویان و اساتید استانی به پایان برسانیم که ما نهایت تقدیر و تشکر را از تمامی این عزیزانی که در پویابخشی این جشنواره ما را یاری کردند داریم.

غاربی با اشاره به جشنواره قرآنی و فرهنگی، تصریح کرد: در دوازدهمین دوره از جشنواره قرآن و عترت هم در بخش انفرادی و هم در بخش مراکز استانی توانستیم با تربیت دانشجویانی فهیم و کاردان رتبه‌های شاخصی را شاهد باشیم که در مجموع 24 عنوان شاخص در حوزه‌های مختلف را کسب کردیم.

وی بیان کرد: در بخش جشنواره حرکت استان اردبیل توانست با ظرفیت بالقوه خود در میان 11 استان رتبه برتر را به خود اختصاص دهد که در بخش مسابقه و انفرادی 3 نفر از دانشجویان ما توانستند مقام اول و دوم را کسب کنند.

معاون اجرایی دانشگاه علمی کاربردی استان اردبیل اظهار کرد: در مسابقه عکاسی فجر نیز 7 نفر از دانشجویان دانشکده خبر اردبیل مقام شاخص را از آن خود کردند که در مجموع این گزارشات استان اردبیل توانست رتبه دوم کشوری را در این دوره از جشنواره‌های فرهنگی و قرآنی کسب کند.

غاربی همکاری مراکز استانی را در برگزاری تمامی جشنواره‌های فرهنگی و قرآنی در طول سال‌های گذشته و این دوره خوب ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه یکی از علل اصلی موفقیت و درخشیدن نام استان اردبیل در میان استان‌های شرکت کننده در این جشنواره تعاملات بی‌وقفه مراکز علمی کاربردی در استان بود که در این راستا دانشکده خبر اردبیل به رغم شرکت و حضور همه‌جانبه خود در این جشنواره‌ها همکاری ویژه و همه‌جانبه‌ای با دانشگاه علمی و کاربردی استان داشت.

کنعانی، یکی از مقام آوران در بخش مسابقه عکاسی فجر نیز در خصوص کیفت برگزاری جشنواره های فرهنگی در بخش استانی و کشوری گفت: خوشبختانه این دوره از مسابقات و جشنواره قرآن و عترت باتوجه به حضور تعداد کثیری از شرکت کنندگان از استان های مختلف با کیفیت بالا و خوبی برگزار شد که استان ما توانست با دشت مقام و عناوین برتر این دوره از جشنواره رتبه دوم را کسب کند.

این دانشجوی دانشکده خبر اردبیل تصریح کرد: در بخش مسابقه عکاسی فجر از استان اردبیل 12 نفر انتخاب و برای داوری به سازمان کشوری ارسال شده بودند که خوشبختانه همکاران و دانشجویان توانستند با درخشش و تلاش خود در این دوره از جشنواره نیز افتخاری دیگر به سایر افتخارات فرهنگی استان بی افزایند.

صدور گواهی کار به مراکز دانشگاه علمی کابردی در اردبیل

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل گفت: به منظور توسعه فعالیت‌های اقتصادی و ثروت اندوزی به همراه علم‌آموزی گواهی فعالیت اقتصادی به مراکز علمی کاربردی در استان اردبیل صادر می‌شود.

داریوش لطیفی اظهار داشت: باتوجه به گستردگی و دامنه یافتن فعالیت مراکز دانشگاه علمی کاربردی در سطح استان اردبیل در نظر داریم تا به منظور تسهیل این فعالیت‌ها و محقق ساختن علم‌آموزی به همراه ثروت اندوزی گواهی کار به این مراکز را ارائه دهیم.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه ما بتوانیم جامعه علمی را به جامعه کاری و صنعتی تبدیل کنیم نیاز است تا با به کارگیری راهکارهایی علمی و جامع در راستای تربیت دانشجویانی فهیم و نخبه گامی درست و اساسی برداریم که هم‌اکنون خوشبختانه دستاورد دوازدهمین دوره از جشنواره قرآن و عترت حاکی از این موضوع بوده و نمود بارز این امر است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کابردی استان اردبیل با بیان اینکه دانشگاه‌های علمی کابردی در سطح کشور قطب‌بندی شده‌اند، افزود: طی جلساتی که با شورای مرکزی آموزشی و علمی داشتیم قرار بر این شد تا دانشگاه‌های علمی و کابردی در سطح کشور قطب‌بندی و براساس منطقه‌ای و حوزه‌ای از امکانات و امتیازات برخوردار شوند.

لطیفی بیان کرد: دانشگاه جامع علمی و کابردی استان اردبیل در این قطب‌بندی در منطقه 9 و با استان‌های زنجان، آذربایجان غربی و شرقی هم‌منطقه‌ شد و طی دیداری که با شورای مرکزی آموزشی در هفته‌های آینده خواهیم داشت مشخص می‌شود تا دبیرخانه این شورا در کدام یک از این استان‌ها باتوجه به ظرفیت قوی در منطقه دایر شود.

وی قابلیت بالا و پتانسیل شاخص استان اردبیل برای رشد در حوزه‌های قرآنی، فرهنگی و هنری را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه در دوازدهمین دوره از جشنواره قرآن و عترت شاهد این موضوع بودیم که بسیاری از دانشجویانی که از همین دانشگاه‌ها تربیت یافته‌اند مقام‌ و عناوین شاخص بسیاری را برای استان به ارمغان آوردند و این امر نیز یک امتیاز مثبت برای وجهه فرهنگی استان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، کسب ، رتبه ، جشنواره ، قرآن ، عترت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.