با حضور وزیر جهاد کشاورزی کلنگ ساخت دومین شهرک گلخانه ای بخش خصوصی کشور در شهرستان زرندیه به زمین زده شد .

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛ مجتمع گلخانه ای سرو زرندیه در روستاهای مجتمع بخش مرکزی شهرستان زرندیه با مساحتی بالغ بر95 هکتار کلنگ زنی  شد .
برای ساخت این شهرک گل خانه ای که برای  432 نفر  شغل ایجاد می کند اعتباری بالغ بر 55 میلیارد تومان صرف می شود که 10 میلیارد تومان آن جهت زیر ساخت سازی آن و بقیه برای احداث گل خانه به کار می رود. 
قرار است گیاهان داروئی ، زینتی، سبزی و صیفی جات  در این گل خانه کشت شود و سیستم این گل خانه  بصورت هیدرو پونیک و خاکی با ظرفیت سالیانه 10هزارتن  محصول انجام شود .
حجتی وزیر جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ما در مراسم کلنگ زنی این گلخانه گفت : طرح های توسعه گل خانه ها از طرح های مصوب اقتصاد مقاومتی  است  که در مراجع ذیربط مصوب شده و خوشبختانه با منابعی که در اختیار وزارت خانه قرار گرفته و ما نیر خط اعتباری مناسبی را دربانک کشاورزی در نظر گرفته ایم تا کشت گلخانه ای را توسعه دهیم  .
حجتی صرفه جویی در مصرف آب را از مهمترین مزیت های کشت گلخانه ای دانست و افزود : ما برای تولید یک کیلو خیار در عرصه 10 برابر تولید بیرون از گل خانه آب مصرف می کنیم و با توجه به محدویت منابع آبی این حرکت صرفه اقتصادی نیز دارد .
انتهای پیام / ف




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.