ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ای درباره بحران سوریه از سوی مصر، اسپانیا و نیوزیلند

وزیر خارجه مصر اعلام کرد به زودی پیش‌نویس قطعنامه‌ای درباره بحران انسانی سوریه، به سازمان ملل ارائه می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روسیا الیوم، سامح شکری، وزیر خارجه مصر، اعلام کرد: مصر، اسپانیا و نیوزیلند، به زودی پیش‌نویس قطعنامه‌ای در خصوص بحران سوریه به سازمان ملل ارائه می‌کنند.

وی در گفتگوی مطبوعاتی با همتای اسپانیایی خود اعلام کرد:  دو کشور هم اکنون در چهارچوب عضویت در شورای امنیت سازمان ملل به دنبال ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ای درباره بحران سوریه، به خصوص بحران انسانی در این کشور هستند.

 وزیر خارجه مصر افزود: قاهره، اسپانیا و نیوزیلند، در شورای امنیت سازمان ملل به بررسی وضع انسانی مردم در سوریه خواهند پرداخت و هم اکنون  به دنبال تهیه پیش‌نویس قطعنامه‌ای هستند که در آن به وضع مردم و چالش‌های پیش روی آنها و راهکارهای کاهش دادن درد ورنج آنان و کمک‌رسانی به آنها بیان خواهد شد.

سامح شکری در کنفرانس مطبوعاتی روز گذشته (شنبه) همچنین اعلام کرد: مصر به دنبال حل و فصل همه جانبه بحران سوریه با حفظ تمامیت ارضی، وحدت و حق مردم  این کشور در تعیین سرنوشت خود است.

وی گفت: تحقق این اهداف از طرق گفتگو با سازمان ملل و در چهارچوب رایزنی‌های مشترک با کشورهای عربی و غربی ممکن است. این امر مردم را از تخریبی که ناشی از حضور تروریست‌ها است، نجات می‌دهد.

وزیر خارجه مصر افزود: این کشور به تلاش برای ترغیب طرف‌های درگیر در سوریه برای خروج از دایره خشونت ادامه می‌دهد و به مسئولیت اخلاقی خود برای حل بحران سوریه پایبند است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار