طرح غربالگری بینایی ویژه کودکان سه تا شش سال به صورت نمادین از مهد کودک گلهای زندگی آغاز شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ مدیر کل بهزیستی استان در این مراسم هدف ازاجرای این طرح را جلوگیری از تنبلی چشم و اختلالات بینایی بیان کرد .

وارثی گفت : برای اجرای این طرح در استان  100 پایگاه ثابت و سیار شامل مهد کودک ها و مراکز بهداشتی و درمانی در نظر گرفته شده است .

وی با بیان اینکه سال گذشته  71 درصد کودکان زیر 6 سال در این طرح شرکت کردند ، افزود : امسال تعداد کودکان مشمول این طرح ده درصد افزایش دارد.

مدیر کل بهزیستی استان با بیان اینکه تنبلی چشم یک اختلال بینایی است که به دلیل زایئات ارگانیک رخ می دهد گفت :درمان این مشکل بعد از 6 سالگی امان پذیر نیست و بهترین زمان برای درمان سه تا 6 سالگی است .

داوود محمدی نماینده ی مردم قزوین ,البرز و آبیک درمجلس شورای اسلامی هم در این مراسم با بیان اینکه  با افزایش ورودی به بهزیستی نمی توان کار اثر بخش انجام داد گفت : بسیاری از نارسایی ها اگر به موقع پیشگیری شود از تعداد ورودی ها ی بهزیستی کاسته می شود .

وی با تاکید بر امر پیشگیری گفت : غربالگری باعث می شود که با تحت کنترل قرار دادن بچه ها ,نارسایی ها را در زمان مورد نظر درمان کرد .

محمدی گفت : با کنترل نارسایی ها میتوان فکر آماده تری را به جامعه تزریق کرد و شاهد رشد و توسعه ی بیشتری باشیم.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار