مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم ویژه کودکان 3 الی 6 ساله همزمان با سراسر کشور در مراکز بهداشت، مهد کودک ها و پایگاههای بهزیستی اردبیل آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ بهزاد ستاری در مراسم آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان گفت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان 3 الی 6 سال تا اواخر آذرماه در اردبیل ادامه خواهد داشت و بیش از هزار و 368 پایگاه سیار و 63 پایگاه دائمی بهزیستی در این طرح کودکان را تحت پوشش قرار خواهد داد.

وی بیان کرد: با برنامه ریزی های اساسی درصدد هستیم امسال بیش از 85 درصد کودکان 3 الی 6 ساله را تحت پوشش سنجش بینایی قرار دهیم که نیاز است در این زمینه خانواده ها مشارکت همه جانبه ای داشته باشند.

ستاری بیان کرد: سال گذشته بیش از 61 هزار کودک تحت پوشش طرح پیشگیری از تنبلی چشم قرار گرفت و این طرح امسال نیز در 3 بخش به صورت رایگان اجرا می شود و در صورتی که کودکان بعد از سنجش به عینک و عمل جراحی نیاز داشته باشند بهزیستی هزینه این افراد را تقبل می کند.

وی افزود: طرح سنجش بینایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در صورتی که کم بینایی و مشکلات چشم در زیر 6 سال تشخیص داده شود به راحتی قابل درمان بوده و نیاز است خانواده ها نسبت به سنجش بینایی فرزندان خود اهتمام ویژه ای داشته باشند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.