مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی فرصتی است که در حوزه کتاب به عنوان بهترین فضا برای ترویج فرهنگ رضوی اقدام کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حسین اکبری در جلسه جمع بندی فعالیتهای انجام شده در ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: کار و تلاش و فعالیت در ساحت امام رضا(ع) یک تکلیف و وظیفه دینی و علاقه شخصی و دلی است که اگر به این برداشت برسیم از هر تلاش و کوششی در این امر دریغ نمی کنیم.

وی گفت: ترویج فرهنگ رضوی یک امر تفننی نیست و همه ما به عنوان یک مسلمان و یک شیعه مکلف به ادای دین به ساحت رضوی هستیم و وقتی ابزار کتاب و فضایی مانند کتابخانه ها را دراختیار داریم بهتر می توان به این هدف دست پیدا کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی افزود: در تاریخ اسلام سه هجرت مهم و سرنوشت ساز اتفاق افتاده است که هر کدام سهمی ویژه در تاریخ سازی و تداوم و زنده نگهداشتن اسلام ناب و محمدی شده است.

اکبری از هجرت رسول مکرم اسلام از مکه به مدینه، هجرت امام حسین(ع) از مدینه تا کربلا و هجرت امام رضا(ع) از مدینه به مرو به عنوان وقایع سرنوشت ساز اسلام و تاریخ بشری یاد کرد و یادآورشد: هجرت امام رضا(ع) از مدینه به مرو هم از آن دسته وقایع تاریخی است که برکات آن هنوز هم شاید پوشیده باشد و زمینه سازی برای حوادث بعدی است.

وی با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی و استقبال خوبی که از این جشنواره در اولین دوره برگزاری توسط نهاد کتابخانه های عمومی انجام شد گفت: در همین استان خراسان رضوی حداقل 200هزار عضو کتابخانه داریم که هر کدام از آنها بالقوه یک شرکت کننده در این جشنواره هستند که این امر در سایه تلاش و اطلاع رسانی و همت ما محقق می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی به برگزاری جلسات برنامه ریزی برای جشنواره هفتم از هم اکنون تاکید کرد و افزود: آسیب شناسی جشنواره ششم و بررسی نقاط قوت و ضعف آن به برگزاری بهتر جشنواره هفتم منجر می شود.

اکبری با تقدیر و تشکر از دست اندرکاران برگزاری جشنواره گفت: برگزاری مسابقه کتابخوانی، دو برنامه ملی تحت عنوان آزمون حضوری و نشست تخصصی کتاب خوان فرهنگ رضوی، ایجاد زمینه همکاری با نهادهای فرهنگی و مشارکت خیرین از جمله نقاط شاخص این جشنواره در استان بود.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.