استاندار اردبیل در بازگشت از سفر یک هفته ای به کشورهای روسیه و جمهوری آذربایجان، نتایج این سفر را مثبت و مطلوب ارزیابی کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجید خدابخش در بازگشت از سفر جمهوری آذربایجان در جمع خبرنگاران در گمرک بیله‌سوار، از سفر مسئولان سیاسی و تجار و بازرگانان کشور آذربایجان در آینده نزدیک به استان اردبیل خبر داد.

وی گفت: با روی کار آمدن دولت یازدهم زمینه برای توسعه روابط ایران با جمهوری آذربایجان فراهم شده به طوری که در سه سال گذشته پنج بار روسای دو کشور باهم دیدار کرده‌اند که این بیانگر اراده سیاسی بالا بین دو کشور است.

استاندار اردبیل با اشاره به دیدار با وزرای جمهوری آذربایجان و عقد تفاهم‌نامه‌های همکاری در این سفر گفت:‌ دیدار و گفت وگو با رئیس جمهور آذربایجان از مهمترین برنامه های این سفر بود که زمینه‌های همکاری بین دو کشور و به ویژه استان اردبیل بحث و بررسی شد.

خدابخش تصریح کرد: در این دیدار الهام علی‌اف با اذعان بر آشنایی در زمینه‌ جاذبه‌های تاریخی و مشاهیر استان اردبیل و با اشاره به اشتراکات بین ایران و آذربایجان و به ویژه استان اردبیل از گسترش روابط و تعاملات تجاری و بازرگانی استقبال کرد.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری بیش از یک میلیارد دلاری دولت یازدهم در استان اردبیل گفت: این میزان سرمایه‌گذاری دولت در استان برای رئیس جمهور آذربایجان قابل توجه بود که جزئیات و روند این سرمایه‌گذاری برای معرفی ظرفیت‌های استان در حوزه گسترش تعاملات تجاری به علی‌اف ارائه شد.

استاندار اردبیل در مورد گفت‌وگو و رایزنی‌های تجاری انجام شده افزود: با توجه به بازار 8 میلیونی جمهوری آذربایجان و اینکه این کشور برای تجارت محدود است، رایزنی هایی در مورد همکاری تجار دو کشور برای ایجاد بستر تجارت در کشور روسیه به عنوان بازار هدف مشترک انجام و توافقاتی در این زمینه حاصل شد.

خدابخش در مورد دیدار با استاندار سومقایت بیان کرد: در زمینه توسعه تعاملات با این استان توافقاتی با استاندار سومقایت آذربایجان انجام و قرار شد در چند ماه آینده استان اردبیل و سومقایت خواهرخوانده شوند که این امر می‌تواند نتایج خوبی به دنبال داشته باشد.

وی افزود:‌ در مجموع پیش‌بینی می‌شود با دیدارها و توافقات انجام شده در آینده نزدیک بتوانیمشاهد نتایج مثبت و موثر این سفر در راستای توسعه استان اردبیل باشیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار