۱۴روحانی از استان در مراسم اربعین امسال به عراق اعزام می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی صبح امروز در کارگاه آموزشی سرگروه های زائرین اربعین حسینی با بیان اینکه در مراسم اربعین امسال۱۴روحانی از استان به کربلا اعزام می شوند،گفت: این روحانیون در ۱۴موکب که متعلق به خراسان جنوبی است، به زائران حسینی در حوزه های دینی کمک رسانی خواهند کرد.

حجت الاسلام اوحدی با اشاره به اینکه مراسم اربعین حسینی در سطح بین‌المللی پوشش داده می شود،افزود: تمام زائران باید شئونات اسلامی را حفظ کنند و از بحث های سیاسی و شایعه پراکنی دوری نمایند.

وی با بیان به اینکه زیارت اربعین یک عبادت بزرگ است و تنها متعلق به شیعیان نیست بلکه متعلق به تمامی ادیان است،گفت: نباید به مقدسات دیگر ادیان توهین شود و بلکه باید احترام دیگر زائران رعایت شود.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان با بیان اینکه مهم ترین درس کربلا درس ایثار و گذشت است، افزود: باید به زائرانی که در طول این حرکت عظیم نیاز به کمک دارند،یاری رساند و از پرخاشگری و اسراف خودداری کرد.

حجت الاسلام اوحدی اظهار کرد:با توجه به حضور ۲میلیون نفری زائر از جمهوری اسلامی ایران و حجم میلیونی زائران حسینی، تقاضا می شود زائران بهداشت فردی را رعایت کرده و از گرفتن هدایا از افراد غریبه و ناشناس خودداری کنند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار