مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: یکی از کشتارگاه‌های طیور استان موفق به اخذ کد بین‌المللی IR شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ علیرضا رفیعی‌پور صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه صدور کد بین‌المللی IR برای یکی از کشتارگاه‌های طیور استان است گفت: اخذ این کد برای صادرات تولیدات امری الزامی و اخذ آن بسیار سخت است.

وی تنها راه نجات تولید و اشتغال پایدار را توسعه صادرات دانست و افزود: دریافت این کد جزو مواردی است که صادرات را تسهیل می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه در حال حاضر یک کشتارگاه دیگر و دو کارخانه خوراک طیور در استان در مسیر دریافت و اخذ کد IR هستند، اظهار کرد : فرآیند صدور کد IR یک فرآیند سخت بود و از فروردین‌ماه سال گذشته اخذ این کد برای صادرات جزو الزامات دامپزشکی کشور به شمار می‌رود و تاکنون تنها هفت استان کشور توانسته‌اند این کد را دریافت کنند.

رفیعی‌پور تصریح کرد : برای صدور کد IR برای یک واحد تولیدی و یا کشتارگاه باید 303 آیتم رعایت شده و در صورت رعایت این آیتم‌ها دامپزشکی برای گرفتن این کد ورود می‌یابد.

وی گفت: تاکنون کشتارگاه طیوری که در استان موفق به اخذ کد IR شده مبلغ 40 میلیارد ریال برای وارد کردن دستگاه‌های خط دو خود و مبلغ 50 میلیارد ریال برای جابه جایی تجهیزات، افزایش ساختمان و ارتباطات مختلف هزینه کرده است.

مدیرکل دامپزشکی اظهار کرد : در حال حاضر با راه‌اندازی خط دو این کشتارگاه ظرفیت تولید آن در هر ساعت 8 هزار قطعه رسیده که در یک خط معمولی در گذشته این میزان تولید بین 2 تا 4 هزار قطعه در هر ساعت بوده است.

در حال حاضر 3 هزار و 500 واحد دامی در استان فعال است که به صورت شبانه‌روزی اقدامات بهداشتی دامپزشکی برای آنها انجام می‌شود.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار