مسئول ديوان عدالت اداري كرمان گفت: دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در استان کرمان، با هدف تسهیل و تسریع دسترسی،هم استانی هابه خدمات این نهاد قضائی ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمود مددنيا گفت: در نظام قضائی کشور ما ، دیوان عدالت اداری ، رسالت مهم قضائی و اداری در رسیدگی به شکایات و اعتراضات مردم نسبت به مأمورین یا واحدهای دولتی و نهادهای عمومی غیر دولتی و همچنین رسیدگی به شکایات مردم از مصوبات و آیین نامه های مغایر موازین شرع یا قانون مصوّب و یا خارج از حدود صلاحیت مقام تصویب کننده را ایفا می نماید.

وی تصریح کرد:دیوان عدالت در استیفای حقوق عامۀ مردم هنگام تظلم خواهی از دستگاههای دولتی از یک سو مسئولیتی سنگین بر عهده دارد و از سوی دیگر بلحاظ گستردگی مأموران و کارگزاران دولتی در اقصی نقاط کشور ایجاب میکند که ساختار و تشکیلات آن بگونه ای تعبیه شود که بتواند هر چند بطور نسبی ایفای وظیفه کند.

مددنیا ادامه داد: در این مسیر یکی از مهمترین اقدامات اصلاحی و فعالیت های دیوان عدالت اداری از سال 1390 در راستای اجرای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص نظام قضائی و اداری ، تحقق سند چشم انداز ، پیاده سازی قانون برنامه پنجم توسعه کشور و عملیاتی کردن برنامه پنج ساله توسعه قوه قضائیه؛ راه اندازی"دفاتر نمایندگی دیوان عدالت"در مرکز استان بوده است.

وی افزود: اصلی ترین راهبرد تسهیل دسترسی جامعه به عدالت ، توسعه معاضدت حقوقی و قضایی است. لذا آشنا سازی هر چه بیشتر مردم با حقوق اداری و یاری رساندن به ایشان در رسیدگی به شکایات آنان از اهداف تاسیس و راه اندازی این نمایندگی بوده است.

مددنیا تاکید کرد:نمایندگی دیوان عدالت اداری استان تلاش دارد با اتخاذ تدابیر لازم و در تعامل و تبادل اطلاعاتی با دستگاههای اجرایی استان ، ضمن آسیب شناسی مواردی که منتهی به تشکیل پرونده های قضایی در دیوان میشود ثبت دادخواستهای قضائی کاهش یابد.

وی گفت:حضور نمایندگی دیوان عدالت در استان میتواند به مثابه فیلتر و پالایشی برای مصوبات و تصمیمات ادارات و دستگاههای اجرایی استانی باشد و زمینه بروز خطا یا سوء استفاده یا اقدامات فراقانونی را از بین ببرد و به سلامت دستگاههای اداری و اجرایی استانی کمک کند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار