کارگردان نمایش «پشت شیشه‌ها»در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

روایت اسیری انسان‌ها به روزمرگی در «پشت شیشه‌ها»

کارگردان نمایش «پشت شیشه‌ها» از نمایش خود و اجرا در تماشاخانه سه نقطه گفت.

فرهاد طوفان کارگردان نمایش «پشت شیشه‌ها» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایش خود گفت: روایت دو عروسکی است که در یک مغازه عروسک فروشی بعد از رفتن صاحب مغازه شروع به حرکت می‌کنند و تمام روزهایشان مثل صاحب مغازه‌شان تکراری شده است.

وی درباره انتخاب این نمایشنامه از محمد چرمشیر عنوان کرد: بچه های گروه خیلی اصرار داشتند که این متن را بخوانم و کارگردانی کنم تا آنها هم بازیگرانش باشند. بعد از خواندن نمایشنامه، واقعا خوشم آمد.

طوفان ادامه داد: از طرفی زندگی ما انسان‌ها هم امروزه با ماشینی‌شدنش تفکر و تخیل را از بین برده و اسیر تکرار شده‌ایم که این نمایش با مسائل امروز مطابقت داشت.

وی درباره شیوه اجرایی نمایش خود عنوان کرد: در این اثر از فاصله‌گذاری برشت استفاده کرده‌ایم اما نمی‌توان گفت صرفا نمایش این سبک را دنبال می کند. از طرفی در طراحی صحنه از نمادها استفاده کرده ایم که در جای خود انتخاب درستی بوده است.

طوفان با بیان اینکه تئاتر می‌بایست به مشکلات و معضلات اجتماعی بپردازد، عنوان کرد: امروزه تئاتر به مسائل اجتماعی می‌پردازد که هدف خود تئاتر هم همین موضوع است. امروز شاهد هرچه پررنگ‌تر شدن آن هستیم. در این نمایش هم به معضل دچار شدن انسان‌ها به روزمرگی و ماشینی شدن زندگی‌شان می‌پردازیم.

طوفان در خصوص اجرای خود در تماشاخانه سه نقطه گفت: تنها سالن نمایشی که با اجرای این نمایش هماهنگی داشت، سالن چهارسو و تماشاخانه سه نقطه بود که با توجه به پر بودن چهارسو، سه نقطه را برای اجرا انتخاب کردیم.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار