شیراز؛

فضای پیش‌ دبستانی باید قرآنی و دینی باشد

مدیر آموزش‌ و پرورش کازرون گفت: پیش ‌دبستانی ‌ها نوآموزان را در فضای قرآنی تربیت کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ کاظم عباسی مدیر آموزش‌ و پرورش کازرون گفت: مراکز پیش ‌دبستانی جایگاه بسیار حساسی بوده و نوآموزان مانند خمیرمایه ‌ای در دستان مربیان هستند، بنابراین باید در رفتار و گفتارشان دقت بیشتری داشته باشند.
وی با بیان اینکه نوآموزان در گفتار و رفتار از مربیان خود الگوگیری می ‌کنند افزود: فضای پیش‌ دبستانی باید قرآنی و دینی باشد تا نوآموزان ضمن پیوند عاطفی و اخلاقی با مربی خود بتوانند از فضای قرآنی و دینی بهره‌مند شوند.
عباسی ادامه داد: مراکز پیش‌ دبستانی که در بعد فضای قرآنی و دینی قدم گذارند و در این راستا کار ارزشمندی انجام دهند از سوی مدیریت آموزش ‌و پرورش این شهر موردحمایت مالی قرار می ‌گیرند.
وی از مدیران و مربیان پیش‌ دبستانی‌ های این شهر خواست با واحد قرآنی اداره آموزش‌ و پرورش ارتباط مستقیم داشته باشند و برنام ه‌های خود را با این واحد هماهنگ کنند.
معاون پرورشی اداره آموزش‌ و پرورش کازرون نیز در ادامه به اهمیت جایگاه مهدکودک و پیش‌ دبستانی‌ ها پرداخت و بیان داشت: بچه زمانی که از پدر و مادر جدا می ‌شود نخستین کسی را که می ‌بیند مربیان هستند که نخستین قدم و شالوده به‌حساب می ‌آیند و بسیار جایگاه حساسی را دارند.
حکمت ورع با اشاره به سخنان حضرت امام (ره) مبنی بر اینکه تربیت در دانشگاه دیگر دیر شده و باید از پیش‌ دبستانی‌ ها شروع کنید گفت: مربیان پیش‌ دبستانی‌ ها باید سعی داشته باشند رفتار و افکار و گفتارشان را خوب کنند چراکه نوآموزان رفتار و افکار و گفتارشان را از آنان الگو می‌گیرند.
وی از مربیان خواست مرتب و منظم و با برخوردی خوب و رفتار و افکاری محبت‌آمیز در کلاس حاضر شوند.
ورع تصریح کرد: محبت در قلب نوآموزان معجزه می‌ کند و آنان را مشتاق مدرسه کرد تا همیشه برای آن احساس دلتنگی کنند.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار