امام جمعه آبدانان:

نبود پزشک و تجهیزات پزشکی در آبدانان ناامیدی است نه نقد ائمه جمعه

امام جمعه آبدانان در خطبه های نماز گفت: نبود پزشک متخصص و تجهیزات پزشکی در آبدانان بذر ناامیدی در دل مردم می کارد نه نقد و بیان مشکلات جامعه از زبان ائمه جمعه، تریبون دارها روی اعصاب مردم نیستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، حجت الإسلام و المسلمین حسین حاجیلری در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه شهر آبدانان با اشاره به سخنان اخیر وزیر بهداشت و درمان، گفت: ضمن تشکر از زحمات وزیر بهداشت در حوزه درمان و طرح تحول نظام سلامت، این نوع ادبیات در شأن وزیر نیست.

وی افزود: اگر ائمه جمعه به بیان مشکلات جامعه می پردازند بذر نا امیدی در دل مردم نمی کارند، بلکه زمانی بذر ناامیدی در دل مردم کاشته می شود و مردم از مسئولان ناامید می شوند که شخصی بیش از 8 هزار میلیارد اختلاس می کند اما جوانان ما برای یک وام ناچیز باید در صف های طولانی و بلند مدت در بروکراسی اداری معطل می شوند.

خطیب جمعه آبدانان تصریح کرد: آن جایی مردم ناامید می شوند که حق معلمی که حدود 30 سال زحمت می کشد اما شخصی می آبد و در صندوق ذخیره فرهنگیان اختلاس می کند و حق معلمان زحمت کش را پایمال می کند.

حاجیلری عنوان کرد: تعریض به سرداران به ویژه سرداران حرم که از جان و خون خود مایه گذاشته اند، دور از انصاف است و در در شأن یک وزیر نیست.

وی خطاب به وزیر بهداشت و درمان گفت: آقای وزیر، ائمه جمعه و تریبون دارها روی اعصاب مردم راه نمی روند، وقتی به بیمارستان شهر محرومی همچون آبدانان بروید و با نبود پزشک متخصص آزمایشگاهی و روانپزشک و نبود تجهیزات پزشکی مواجه شدید، این ها روی اعصاب مردم راه می روند. وقتی بیمار بی بضاعت آبدانانی برای کوچکترین آزمایش یا بیماری مجبور است 150 تا 200 کیلومتر طی کند تا بیمارستان مجهزی برسد، این ها روی اعصاب مردم راه می روند نه اینکه ائمه جمعه یا خطیب ها نقد سازنده ای کنند و به بیان مشکلات کشور بپردازند.

امام جمعه آبدانان همچنین افزود: وقتی دستگاهی به بیمارستان می آید اما متخصصی وجود ندارد که از آن استفاده کند مردم چکار کنند؟ چرا برای ابتدایی ترین درمان ها مجبور به اعزام به دزفول و ایلام باشند؟ پس از 38 سال از انقلاب اسلامی، مردم ما با محرومیت دست و پنجه نرم می کنند و نبود امکانات روی اعصاب مردم راه می رود.

وی بیان کرد: بیمارستان آبدانان از لحاظ نیروی انسانی، خدماتی، تجهیزات پزشکی، پزشکان متخصص همچون روانپزشک، قلب و ... در مضیقه است و مشکلات زیادی دارد، بهتر است به جای بیان سخنانی که در شأن شما نیست به فکر رفع مشکلات درمانی مردم محرومی همچون آبدانان باشید.

حاجیلری در بخش دیگری از بیاناتش گفت: تقویت بنیه انقلابی و اسلامی، تقویت بنیه دفاعی کشور و جهاد کبیر در راه ائتلای آرمان های انقلاب اسلامی سه نقش مهم مسئولان کشوری و لشکری برای پیشرفت انقلاب اسلامی است که باید سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی به ائتلاف به اصطلاح ضد داعشی آمریکایی ها اشاره و بیان کرد: آمریکا دنبال مدیریت تروریسم در منطقه است و این ائتلاف های ضد داعشی از ائتلاف های دروغین است چرا که آمریکا خود حمایت کننده از تروریسم است و همیشه دنبال تقسیم کردن کشور عراق به سه کشور شیعه نشین، سنی نشین و کرد نشین بوده است.

خطیب جمعه آبدانان در پایان به سکوت سازمان ملل در برابر جنایات رژیم آل سعود اشاره کرد و گفت: بهتر است سازمان ملل را سازمان استکباری دانست چرا که حقوق بشر برای آنان بی معنی است و کشتار بی رحمانه رژیم آل سعود در یمن و بحرین را نمی بینند.


انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.