اشتغالزایی 5 هزار نفر در 20 طرح کشاورزی در آبدانان

مدیر جهاد کشاورزی آبدانان گفت: از آغاز بکار دولت تدبیر و امید، زمینه اشتغال 5 هزار نفر در حوزه کشاورزی در شهرستان آبدانان فراهم شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبدانان، عباس پیری در حاشیه بازدید از کشتارگاه صنعتی طیور آبدانان گفت: تعداد 20 طرح عمرانی در زمینه های دام و طیور، آب و خاک، صنایع کشاورزی، مکانیزاسیون و باغبانی با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال در دولت تدبیر و امید اجرا شده که زمینه اشتغال 427 نفر به صورت مستقیم و 4 هزار و 549 نفر به صورت غیر مستقیم در شهرستان آبدانان فراهم شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرستان آبدانان وضعیت مطلوبی در دامداری و کشاورزی داراست بطوریکه یک چهارم دام استان در این شهرستان تأمین می شود و یکی از قطب های تولید گوشت سفید در استان است، تصریح کرد: کشتارگاه صنعتی طیور این شهرستان با 85 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است که با بهره برداری از این کشتارگاه مدرن صنعتی ضمن ایجاد زمینه اشتغال پایدار برای افراد جویای کار منطقه، زنجیره تولید مرغ در شهرستان تکمیل می شود.

مدیر جهاد کشاورزی آبدانان با اشاره به اینکه در این کشتارگاه زمینه اشتغال 40 نفر به صورت مستقیم و 90 نفر به صورت غیر مستقیم فراهم می شود، اظهار کرد: کشتارگاه صنعتی مرغ آبدانان با 25 هزار و 400 متر مربع وسعت و ظرفیت کشتار اولیه 2 هزار قطعه در ساعت با طرح توجیهی 70 میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی و آورده مجری، ظرفیت افزایش کشتار مرغ تا 6 هزار قطعه در ساعت را دارد.

پیری با بیان اینکه از 350 مرغداری استان تعداد 30 واحد آن در شهرستان آبدانان قرار دارد، اظهار کرد: این تعداد واحد مرغداری در شهرستان، 600 هزار قطعه جوجه ریزی در هر دوره دارند که با وجود کشتارگاه صنعتی، ضمن ایجاد اشتغال پایدار و تکمیل زنجیره تولید و بهبود وضعیت مرغ داری های شهرستان، زمینه صادرات این محصول به استان های همجوار و کشور عراق فراهم می شود.

شهرستان 50 هزار نفری آبدانان با 6 هزار و 500 بهره بردار حوزه کشاورزی در فاصله 160 کیلومتری جنوب مرکز استان ایلام قرار دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.