فرمانده سپاه امیرالمؤمین (ع) استان ایلام گفت: حاج صارم، نه تنها آبروی محله بلکه افتخار و آبروی جامعه اسلامی و سرباز واقعی امام(ره) بود .

صارم طهماسبی، افتخار و آبروی اسلام استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام شامگاه دیشب در یادواره آبروی محله شهید حاج صارم طهماسبی و شهدای شهرک شهید محمدباقر صدر در آبدانان، حاج صارم را فردی نستوه و رزمنده ای انقلابی دانست و افزود: شهید طهماسبی، رزمنده ای شجاع با دید سیاسی انقلابی بود که درس اخلاق را از نهج البلاغه امیرالمؤمنین(ع) و روحیه معنوی را از قرآن کریم آموخت.

سردار حسینی ، صارم طهماسبی را از جمله افراد محدودی دانست که هم قبل از انقلاب یکی از چهره های انقلابی مبارز با رژیم پهلوی بود و در همان سال ها در لبنان دوره های چریکی آموخت و در خارج از مرزهای ایران نیز با رژیم صهیونیستی به مبارزه پرداخت و در دوران دفاع مقدس نقش بسزایی در حق مقدم جبهه ها داشت.

وی افزود: آن ها آمدند تا ساختار سیاسی، تازه مستقر شده و نوپای انقلاب را برچیند و کشور گشایی کنند، آمدند تا ژاندرام خلیج فارس شوند اما صارم و صارم ها جان دادند و امروز شرایط به شکل دیگری است و هیچ کس جرأت تعرض به یک وجب از خاک میهن اسلامی را ندارد.

سردار حسینی با بیان اینکه هیچ پاداشی بالاتر از شهادت برای حاج صارم نبود، تصریح کرد: رزمندگانی همچون صارم ها، در دانشگاه امیرالمؤمنین (ع) و امام (ره) در کلاس و مکتب امام حسین (ع) درس گرفتند و در عاشورای امام خمینی (ره) در جبهه های حق علیه باطل درس پس دادند.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام گفت: مردان رزمنده، شجاعت و ایثار را از مکتب امام حسین (ع) آموختند و زنان ما درس استقامت و صبر را از حضرت زینب (س) آموختند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همان گونه که ایران کهن را در کتاب های مختلف درسی شناختیم، ایثار و فداکاری صارم ها باید در کتاب های درسی نسل چهارم و پنجم انقلاب نوشته شود تا بدانند از خود گذشتی این دلیرمردان، افسانه نبوده است.

حجت الإسلام والمسلمین حسین حاجیلری امام جمعه آبدانان در سخنانی، اجرای چنین برنامه هایی را مهم دانست و گفت: به یاد شهدا بودن باید در سرلوحه کارها و برنامه های فرهنگی قرار گیرد چراکه ما هرآنچه داریم از شهدا داریم.

اجرای دکلمه توسط دختر شهید حاج صارم طهماسبی، پخش نماهنگ شهدا و مداحی از دیگر برنامه های این یادواره بود.

انتهای پیام /ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.