تندگویان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مشکل مجتمع تجارت جهانی فردوسی، تخلفات شهری است

نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: مشکل مجتمع تجارت جهانی فردوسی، تخلفات شهری مانند پارکینگ و تامین طبقات آن است.

محمد مهدی تندگویان نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به موضوع ایمنی مجتمع تجارت جهانی فردوسی، اظهار داشت: بحث هایی در گذشته در رابطه با ایمنی سازه های این مجتمع مطرح بوده که در همین راستا، مکاتباتی با سازمان نظام مهندسی انجام شد.

وی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی برای رفع ایمنی این مجتمع یک مشاور ایمنی به پروژه معرفی کرده است، افزود: طرح ایمنی سازه های این مجتمع طی 7 ماه به صورت کامل انجام شد.

نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه 95 درصد ایمن سازی این مجتمع انجام شده است، گفت: هنوز 5 درصد از این مجتمع به دلیل اینکه قرار است سازه الحاقی جنوبی ملک تبدیل به پارکینگ مجتمع شود، پروانه احداث اخذ نگرفته است.

تندگویان در ادامه تصریح کرد: با توجه به نامه های دریافتی از سازمان نظام مهندسی، شواهد حاکی از تایید ایمنی سازه است.

وی افزود: از نظر کمیسیون شهرسازی و معماری ایرادی به سازه های این مجتمع وارد نیست و اگر مشکلی هم وجود داشته باشد در رابطه با تخلفات شهری مانند پارکینگ و تأمین طبقات آن است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت:  بدون شک بسیاری از  موضوعات باعث نمی شود که از بهره برداری این مجتمع جلوگیری کنیم چراکه تخلفات تنها باعث عدم دریافت پایان کار می شود.

نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: ممکن است سالها از بهره برداری این مجتمع بگذرد ولی این مجتمع هرگز پایان کاری دریافت نکرده باشد.

تندگویان یادآور شد: اگر در کمیسیون ماده 100 تخلفاتی احصا شود بدون شک ممکن است شاهد تخریب در طبقات باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار