تقی پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

پلاک های ریزدانه مجوز ساخت دریافت می کنند/ تهدید افراد در خصوص تجمیع پلاک قانونی نیست

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: پلاک های ریزدانه می توانند از شهرداری تهران برای ساخت منزل مسکونی خود مجوز بگیرند.

رضا تقی پور سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه مالکان املاک ریزدانه می توانند از شهرداری تهران برای ساخت منزل مسکونی خود مجوز بگیرند، اظهار داشت: مالکان پلاک های ریزدانه که به هر دلیلی تمایل ندارند با دیگر پلاک ها تجمیعی داشته باشند، می توانند برای ساخت منزل خود از شهرداری مجوز دریافت کنند.

وی افزود: در بافت های فرسوده برای تجمیع مشوق های زیادی از جمله اعطای وام، عدم دریافت عوارض ساخت و ساز  در نظر گرفته شده است و به همین دلیل  فکر نمی کنم یا وجود این تسهیلات مالکان چنین پلاک هایی علاقه ای به تجمیع نداشته باشند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه معمولا ساخت و ساز در مساحت های کوچک مشکلات خاص خود را دارد، تصریح کرد: از نظر نقشه و معماری به نفع مالکان است که تجمیع داشته باشند.

تقی پور با تاکید بر اینکه بر اساس قانون شهرداری تهران نمی تواند هیچ شخصی را مجبور به فروش ملک خود کند، گفت: شهرداری تهران هیچ پیمانکاری را موظف به تشویق مالکان برای تجمیع پلاک های خود نکرده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: این پیمانکاران جایگاه قانونی ندارند و نمی توانند مردم را تهدید کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس طرح تفصیلی، ساخت و ساز باید ضوابط قانونی داشته باشد، افزود: بر اساس قانون اگر ملکی در کنار معبری واقع شده باشد که نیاز به تعریض داشته باشد، طبیعتا به آن مجوز ساخت داده نمی شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: عدم صدور مجوز، وجاهت قانونی دارد و یک مدیر در شهرداری تهران نمی تواند برای آن تصمیم بگیرد.

تقی پور با بیان اینکه مالکان می توانند طبق قراردادهای مشارکتی، خانه های خود را بسازند، تصریح کرد: کار اجرایی و تصمیم گیری در خصوص مالکیت فقط در اختیار مالک است و تهدید در این زمینه قانونی نیست. 

وی با بیان اینکه پلاک های بافت فرسوده که در طرح قرار می گیرند، باید فروخته شوند، گفت: امروزه خانه هایی که در بافت فرسوده قرار دارند به دلیل نقشه نامناسب با مشکلات عدیده ای مواجه هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار