کارشکنی سعودی ها به جایی نمی رسد

کارشناس حقوقی فوتبال: مهاجم سوری با تغییر تابعیت هم نمی تواند برای عربستان بازی کند

کارشناس حقوقی فوتبال کشورمان گفت: عمر السوما مهاجم حریف تیم ملی کشورمان می تواند تابعیت خود را برای عربستان تغییر دهد اما حتی در این شرایط هم نمی تواند برای سعودی ها به میدان رود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فدراسیون فوتبال عربستان در تلاش است تا با دادن تابعیت این کشور به عمر السومه، مهاجم سوریه‌ای تیم الاهلی به بهانه بحران سوری ها از این بازیکن در ادامه دیدارهای مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2018 روسیه استفاده کند. با این حال فدراسیون فوتبال سوریه در بیانیه ای اعلام کرد که مقررات مربوط به هویت بازیکنان و سوابق بازی‌های ملی آنها اجازه نمی‌دهند تا هر بازیکنی بتواند تغییر تابعیت دهد. بازیکنی که پیش از این تیم ملی کشورش را در رقابت‌های بین‌المللی همراهی کرده است نمی‌تواند با استناد به بندهای قانونی فیفا با تغییر تابعیت در ترکیب تیم‌های جوانان، المپیک و بزرگسالان کشور دیگری به میدان برود.

در همین زمینه گفت و گویی با آرش شکرریز کارشناس حقوقی فوتبال کشورمان انجام دادیم که وی ضمن اشاره به این که اقدام مسئولان فدراسیون فوتبال عربستان به نوعی نقض قوانین به شمار می رود، تصریح کرد: طبق قوانین فیفا هر بازیکنی که قصد پوشیدن پیراهن تیم ملی کشوری را داشته باشد، باید دارای گذرنامه سیاسی آن کشور باشد. بنابراین هیچ بازیکنی نمی تواند بدون داشتن تابعیت یک کشور برای تیم ملی آن کشور به میدان رود. این موضوع در مورد عمرالسوما صدق می کند. این بازیکن سوری با وجود این که سال ها است در عربستان بازی می کند، گذرنامه سیاسی کشور مذکور را ندارد. بنابراین برای بازی در تیم ملی عربستان باید گذرنامه این کشور را دریافت کند.

وی افزود: سوما با توجه به وضعیت بحرانی سوریه مایل است که برای عربستان به میدان رود. با این وجود قانونی که مانع از بازی کردن مهاجم سوری برای تیم ملی عربستان می شود، این است که وی در سال 2012، چهار بازی برای تیم ملی سوریه انجام داده است. بنابراین حتی به بهانه وضعیت بحرانی سوریه نمی تواند با تغییر تابعیت، برای عربستان به میدان رود زیرا فیفا قوانین خاصی را در این باره درنظر گرفته است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار