تقویم روزانه فوتبال؛

هت تریک عجیب یک بازیکن در لیگ برتر

تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات فوتبالی 3 اردیبهشت (22 آوریل) اختصاص دارد.

هت تریک عجیب یک بازیکن در لیگ برتربه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در تقویم امروز مهمترین اتفاقات فوتبالی که در چنین روزی رخ داده است را مرور می کنیم.
 
*پیروزی ایران برابر عربستان در شیراز
 
3 اردیبهشت 1356، تیم ملی ایران در مسابقات مقدماتی جام جهانی 1978، به مصاف تیم ملی عربستان رفت و در پایان موفق شد این تیم را با دو گل شکست دهد.
این مسابقه، بازی برگشت دو تیم بود که در شیراز برگزار شد.

تیم ما در بازی رفت نیز در شهر ریاض ، عربستان را سه بر صفر مغلوب کرده بود.

هدایت تیم ما آن زمان بر عهده حشمت مهاجرانی بود که او در پایان موفق شد ایران را به جام جهانی ۱۹۷۸ که اولین حضور ایران در جام جهانی بود ، ببرد.
 
*صعود پرسپولیس به فینال در شب قطع شدن برق آزادی
 
۳ اردیبهشت ۱۳۸۹،پرسپولیس در ضربات پنالتی 4 بر 3 صبای قم را شکست داد و به فینال جام حذفی راه پیدا کرد. این دیدار در حضور بیش از 60 هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی و زیر بارش شدید باران برگزار شد و برق ورزشگاه نیز برای دقایقی رفت.
 
 این دیدار در پایان 120 دقیقه گلی نداشت تا تکلیف تیم دیگر فینالیست را ضربات پنالتی مشخص کند.
 
هوار محمد اولین پنالتی پرسپولیس را به بیرون زد و پس از این ضربه برق ورزشگاه قطع شد و ورزشگاه در خاموشی مطلق فرو رفت و تا روشن شدن نورافکن‌های ورزشگاه چند دقیقه‌ای زدن ضربات پنالتی به وقفه افتاد.

شیث رضایی مدافع پرسپولیس ضربه پنالتی خود را به تیر دروازه زد.ضربات محمد همرنگ و مرتضی اسدی از صبا را علیرضا حقیقی دروازه‌بان پرسپولیس مهار کرد. ابوالفضل حاجی‌زاده نیز پنالتی خود را به تیر دروازه زد تا پرسپولیس با نتیجه 4 بر 3 صبا را شکست دهد و به فینال جام حذفی راه پیدا کند. ضربات پنالتی در زیر بارش شدید باران زده شد.

پنالتی‌های صبا را به ترتیب داود حقی، کلمنتینو و سهراب بختیاری‌زاده و پنالتی‌های پرسپولیس را مجتبی زارع، تیاگو فراگو، محسن خلیلی و کریم باقری به گل تبدیل کردند.
 
شاگردان علی دایی سپس در فینال گسترش فولاد را شکست دادند و قهرمان جام حذفی شدند.

*هت تریک عجیب در لیگ انگلیس
 
۲۲ آوریل ۱۹۸۶، آلوین مارتین ، مدافع آخر تیم وستهام یونایتد در بازی برابر نیوکاسل یکی از نادرترین هت تریک های تاریخ فوتبال را انجام داد و سه گل خود را در آن مسابقه به سه دروازه بان مختلف زد.
این مسابقه در حضور ۲۵ هزار تماشاگر ورزشگاه آپتون پارک برگزار شد و تیم نیوکاسل بازی را با دروازه بان اول خود یعنی مارتین توماس آغاز کرد. توماس بازی قبلی نیوکاسل برابر چلسی را به علت مصدومیت از ناحیه شانه از دست داده بود و برای این مسابقه هم هنوز به طور کامل بهبود نیافته بود. اما دروازه بان دوم این تیم نیز در بازی برابر چلسی مصدوم شده بود و نمی توانست در این مسابقه به میدان برود بنابراین توماس به اجبار در بازی برابر وستهام درون دروازه ایستاد‌.

تنها پس از گذشت چهار دقیقه از مسابقه ، آلوین مارتین اولین گلش را در مسابقه وارد دروازه توماس کرد.

توماس تا پایان نیمه اول درون دروازه ایستاد و سه گل دیگر هم از سایر بازیکنان وستهام دریافت کرد.
اما وی به علت مصدومیت در نیمه دوم نتوانست درون دروازه بایستد و به علت اینکه دروازه بان دوم هم مصدوم بود ، هافبک تیم کریس هدوورف ، درون دروازه ایستاد.

هدوورف کمتر از ۳۰ دقیقه درون دروازه ایستاد و سپس او هم آسیب دید و تعویض شد. البته او هم در این ۳۰ دقیقه یک گل از آلوین مارتین دریافت کرد.

هدوورف پس از مصدومیت دوباره به پست اصلی اش یعنی هافبک بازگشت و مهاجم تیم پیتر بردسلی درون چارچوب دروزاه ایستاد‌.

او نیز سه گل دیگر تا پایان مسابقه دریافت کرد که گل آخر را مارتین به ثمر رساند و هت تریکش را تکمیل کرد.

وستهام آن فصل را در رتبه سوم به پایان برد که بهترین رتبه این تیم محسوب می شود و مارتین نیز تا سال ۱۹۹۶ در آپتون پارک ماند و سپس به لیتون اورینت پیوست.
 
* ستاره انگلیس بازنشسته شد
 
۲۲ آوریل ۲۰۰۶ ، آلن شیرر مهاجم انگلیسی نیوکاسل ، بازنشستگی خود را از فوتبال اعلام کرد.
شیرر آن زمان با ۲۶۰ گل بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر انگلیس شد و ۷۳ گل از نفر دوم یعنی اندرو کول فاصله گرفت.

شیرر از سال ۱۹۹۶ با مبلغ ۱۵ ملیون پوند از بلکبرن به نیوکاسل پیوست.  
او در کل ۴۰۴ مسابقه را برای نیوکاسل انجام داد و ۲۰۶ گل در تمام رقابتها برای این تیم به ثمر رساند.

شیرر دویست و ششمین گلش را در آخرین مسابقه ای که به میدان رفت در ۱۷ آوریل ۲۰۰۶ به ثمر رساند. نیوکاسل در آن مسابقه برابر ساندرلند به میدان رفت و شیرر یکی از چهار گل تیمش را به ثمر رساند. او در این مسابقه از ناحیه زانوی پای چپ آسیب دید و دیگر به میادین بازنگشت. 

البته شیرر پیش از این اعلام کرده بود که در پایان فصل از فوتبال خداحافظی می کند اما این مصدومیت باعث شد تا اون این خداحافظی را زودتر انجام دهد و سه بازی آخر فصل را بازی نکند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار