سنندج؛

افزایش حقوق بازنشستگان در قانون خدمات کشوری

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: حقوق بازنشستگان در اصلاحات جدید قانون خدمات کشوری افزایش می یابد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ جمشید انصاری روز پنجشنبه در پنجمین جلسه شورای اداری استان کردستان گفت: دائمی‌کردن مدیریت خدمات کشوری اولویت ماست که امسال دوره آزمایشی آن تمام می‌شود، کارهای بازنگری تمام شده است و هفته آینده در جلسه دولت شاید آن را نهایی کنیم.

وی افزود: تغییرات مهمی در اصلاحاتی که پیشنهاد شده بود، منظور شده است که امیدواریم به تصویب دولت هم برسد.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور ادامه داد: از جمله این تغییرات در جداول فصل دهم قانون ایجاد شده است که فصل مربوط به پرداخت است و سعی شده این ناهماهنگی که در طول سال‌های مختلف بین دستگاه‌های متفاوت تابع قانون و دستگاه‌هایی که خارج از قانون بودند و بین کارکنان آنها، در این اصلاحات رفع شود.

انصاری گفت: افزایش پرداختی بازنشستگان یکی از این اصلاحات است که توافق خوبی با سازمان برنامه و بودجه صورت گرفته است که اگر در دولت تصویب شود در یک دوره 5 ساله، تفاوت دریافتی بازنشستگان با کارکنان شاغل به حداقل و 10 تا 20 درصد کاهش خواهد یافت.

وی در ادامه به برنامه‌های دولت در زمینه اقتصادی، کاهش بیکاری و رونق اقتصادی اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های دولت برای ایجاد رونق اقتصادی بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، کاهش نرخ بیکاری است که حمایت از این برنامه در استان‌هایی مانند کردستان لازم است.

معاون رئیس جمهور افزود: آنچه دولت از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استنباط کرده است، مقاوم کردن اقتصاد را تنها راه نجات اقتصاد کشور می‌داند و مردم نیز چون برنامه‌های دولت را در راستای رفته خود می‌دانند با اجرای این برنامه‌ها همراهی می‌کنند.

انصاری در ادامه با یادآوری اینکه وی معین و پشتیبان استان کردستان و آذربایجان غربی در برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است، گفت: دولت اهتمام ویژه‌ای برای پیشبرد و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی دارد و من هم هر آنچه در توان داشته باشم حمایت خواهم کرد.

وی افزود: کردستان یکی از حساس‌ترین استان‌های کشور است و دلیل این حساسیت نیز، مرزی بودن و قرارگیری در منطقه‌ای از دنیا که ناامنی‌هایی قابل‌توجهی از سوء تدبیر دولت‌ها و توطئه‌ها و برنامه‌ریزی‌ها برای برهم زدن این امنیت است.

انصاری در پایان با یادآوری ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دیگر استان کردستان در زمینه آب و خاک، مواد معدنی و پتانسیل‌های بخش کشاورزی، گفت: توجه به این ظرفیت‌ها و مقاوم کردن اقتصاد آن، علاوه بر اینکه کردستان توان اداره خود را دارد بلکه می‌تواند به کشور نیز کمک کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.